نوشته شده توسط : محسن احمدی

1-تعریف چکیده مقاله

چکیده مقاله معمولا پاراگرافی در حدود ۳۰۰ کلمه یا کمتر است. یک چکیده مناسب بایستی موارد زیر را در بر گیرد:

  • هدف کلی تحقیق و مشکل یا مشکلات بررسی شده در مقاله
  • طراحی پایه تحقیقات
  • یافته‌های اصلی و یا روندهایی که در طول تحقیقات و آنالیز نتایج تحقیق به دست آمده است.
  • خلاصه مختصری از تفاسیر و نتایج تحقیقات.

2-انواع چکیده مقاله

برای شروع نوشتن چکیده مقاله بایستی ابتدا نوع چکیده مورد نیاز خود را تشخیص دهید. در حالت کلی چهار نوع چکیده برای مقالات موجود است.

2-1- چکیده انتقادی

چکیده انتقادی، علاوه بر این که یک توضیح کلی در رابطه با یافته‌ها و اطلاعات تحقیق در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد، ارزیابی یا نظریه‌ای را در رابطه با در دسترس بودن و مناسب بودن تحقیقات، قابل اعتماد بودن آن و یا کامل بودن تحقیق در خود می‌گنجاند. محقق مقاله را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و معمولاً آن را با کارهای دیگران که دارای موضوع مشابهی هستند، مقایسه می‌کند. چکیده انتقادی معمولاً شامل ۴۰۰ الی ۵۰۰ کلمه است. به ندرت ممکن است کسی برای چکیده مقاله خود از نوع چکیده انتقادی استفاده کند.

2-2- چکیده توصیفی

چکیده توصیفی، نوع اطلاعات موجود در کار را نمایش می‌دهد. این نوع چکیده هیچ ارزیابی و حتی نتیجه و یافته‌های تحقیق را دربرنمی‌گیرد. این نوع از چکیده شامل کلمات کلیدی تحقیق و برخی اوقات هدف تحقیق، روش به کار گرفته شده در تحقیق و زمینه تخصصی آن را مشخص می‌کند. این نوع از چکیده در واقع ضرورتاً شامل خلاصه‌ای از تحقیقات خواهد بود و ارائه اطلاعات دیگر اختیاری است. چکیده توصیفی معمولاً بسیار کوتاه است و شامل حداکثر ۱۰۰ کلمه خواهد بود.‌

2-3- چکیده حاوی اطلاعات (رایج‌ترین نوع چکیده)

رایج‌ترین نوع چکیده مقاله، ارائه چکیده حاوی اطلاعات است. این نوع از چکیده مقاله و اثر نویسنده را مورد انتقاد قرار نمی‌دهد ولی اطلاعات ارائه شده در آن بیشتر از چکیده توصیفی است. یک چکیده مناسب از این نوع می‌تواند در مواردی به عنوان جانشین خود مقاله کاربرد داشته باشد. محقق تمام مباحث اصلی و نتایج مهم و همچنین شواهد موجود در تحقیق را ارئه می‌دهد. چکیده حاوی اطلاعات علاوه بر این که شامل اطلاعاتی است که در چکیده توصیفی یافت می‌شود( هدف، روش تحقیق و حوزه تخصصی)، هم‌چنین شامل یافته‌ها، نتایج و پیشنهاداتی برای محققان آینده خواهد بود. تعداد کلمات این نوع چکیده متفاوت است ولی معمولاً بیشتر از ۳۰۰ کلمه نخواهد بود.

2-4- چکیده برجسته

چکیده برجسته به طور اخص برای جلب نظر خواننده نسبت به مطالعه مقاله، تهیه می‌شود. در این نوع چکیده لزومی به ارائه تصویر کاملی از مقاله وجود ندارد و در واقع به طور هدفمندی این کار انجام نمی‌شود( تا خواننده را مجاب به خواندن تمام مقاله سازند). به دلایل مذکور این نوع از چکیده نمی‌تواند مستقل از مقاله و یا به عنوان جایگزینی برای مقاله به کار برده شود. استفاده از این نوع چکیده در کارهای حرفه‌ای و آکادمیک به ندرت قابل مشاهده است.

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید



:: برچسب‌ها: چکیده مقاله , چکیده انتقادی , چکیده توصیفی , چکیده برجسته ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی

این آزمون توسط موسسه ارزیابی هارکورت (Harcourt Assesment) که یکی از زیرمجموعه های موسسه پیرسون (Pearson) است طراحی و برگزار می شود.

آزمون مت (MAT) شامل 120 سوال است که داوطلبان می بایست در مدت زمان 60 دقیقه به آنها پاسخ دهند. هدف از این آزمون ارزیابی قدرت منطق و تحلیل دانشجویان و دانش آموزان است کهنیاز به دایره لغات انگلیسی بسیار قوی دارد.

در حال حاضر بخش هایی از این آزمون در امتحاناتی مانند GRE و SAT هم مورد استفاده قرار می گیرند. در سال 2004 این آزمون تبدیل به آزمون کامپیوتری شد که با استقبال بسیار زیادی از طرف داوطلبان برای ثبت نام در این آزمون روبرو شد. همانطور که گفته شد تعداد سوالات این آزمون 120 سوال است که تنها 100 سوال آن تصحیح شده و نمره دهی می شوند و 20 سوال جنبه آزمایشی داشته و برای فرآیند تحقیق و توسعه آزمون مورد استفاده قرار می گیرند.

لازم به ذکر است که هیچ راه مشخصی برای شناسایی 20 سوال آزمایشی آزمون وجود ندارد و داوطلبان باید به دقت به تمامی سوالات پاسخ دهند. قبل از سال 2004 تمامی سوالات صحیحی که افراد پاسخ می دادند نهایتا در یک بازه 0-100 دسته بندی شده و امتیاز دهی می شدند. اما بعد از سال 2004 تعداد سوالات این آزمون 120 تایی شد و نمره آن بین 200-600 دسته بندی شد.

به یاد داشته باشید که هیچ وقت استراحت یا بریکی در آزمون مت (MAT) وجود ندارد و شما باید در زمان تعیین شده 60 دقیقه به تمامی سوالات پاسخ دهید. برای مثال 5 نمونه از سوالات آزمون مت (MAT) را می توانید در این مقاله ببینید.

Fierce: Timid :: Aggressive :------- (answers 1.weird, 2.frigid, 3.assertive, 4.passive)
*answer4: passive is opposite of aggressive

honeyed: sweet:: acrid:-------------(answers 1.base, 2.annoying, 3.bitter, 4.salty)
*answer3: acrid is synonyms with bitter


این دو نمونه سوال نشان دهنده سوالاتی است که شما در آزمون مت (MAT) با آن مواجه خواهید شد. تمامی سوالات به نوعی لغت شناسی و قدرت تحلیل و درک منطقی شما را ارزیابی می کنند. این آزمون به صورت دوره های مشخصی در سال برگزار می شود و همانند سایر آزمون های بین المللی در مراکز و سنترهای مشخصی خواهد بود. دو تا سه هفته پس از شرکت در آزمون مت (MAT) می توانید نمرات آن را از طریق وبسایت و به صورت آنلاین مشاهده نمایید.

زمانی که درخواست ریپورت نمره خودتان را می دهید، یکی نمره خام که در آزمون کسب کرده اید و یکی دیگر نمره ای که بر روی نمودار بدسیدت آورده اید هر دو به دانشگاه ارسال خواهند شد. لازم به ذکر است نمره شما در این آزمون با توجه به عملکرد سایر داوطلبان مشخص می شود. بدین معنا که فرض کنید شما در آزمون به 85 درصد سوالات پاسخ داده اید و میانگین عملکرد سایر داوطلبان در آزمون 83 بوده است. بنابراین نمره کامل آزمون به شما داده می شود حتی با وجود اینکه به تمام سوالات پاسخ صحیحی نداده اید!.

هزینه ثبت نام در آزمون 75 دلار بوده که به حساب دانشگاه William Paterson University واریز می شود. چنانچه قصد انصراف از این آزمون را داشته باشید تنها 25 دلار از کل مبلغ را پس خواهید گرفت.

به منظور بررسی زمان و نحوه ثبت نام می توانید به آدرس www.milleranalogies.com مراجعه نمایید.

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید

 



:: برچسب‌ها: زمون مت (MAT)، سیستم نمره دهی آزمون مت، آی مت،نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد، پایان نامه بازاریابی، پروپوزال ارشد معماری،تز دکتری به انگلیسی، ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی

با توجه به تعریف ارائه شده توسط موسسه ETS، سوالات موجود در آزمون GRE شامل محاسبات ریاضی، درک مطلب، جبر، هندسه، لغت شناسی و مقاله نویسی تحلیلی می شود. در حال حاضر آزمون GRE در بیش از 1000 مرکز در 160 کشور جهان بصورت مداوم برگزار شده و نتایج آن در مدت زمانی کمتر از 1 ماه به داوطلبان ارائه می شود. نمره آزمون GRE یکی از نمرات بسیار مهم برای کسب پذیرش تحصیلی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در سراسر جهان محسوب می شود. لازم به ذکر است این آزمون برای کسب پذیرش تحصیلی از بسیاری از مراکز علمی در آمریکا الزامی و در برخی دیگر از نقاط جهان بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه اختیاری محسوب می شود. اما داشتن نمره GRE بالا یک مزیت رقابتی برای متقاضیان پذیرش تحصیلی محسوب شده و شانس آنها را برای دریافت بورسیه تحصیلی افزایش می دهد. این آزمون از نظر درجه سختی نسبت به آزمون های تافل و آیلتس دشوارتر بوده و آمادگی برای آن نیاز به مطالعه منابع و صرف زمان بیشتری دارد چرا که این آزمون نه تنها مهارت های زبان انگلیسی و درک مطلب شما را ارزیابی می کند بلکه شما را از نظر تسلط به مباحث ریاضی، احتمالات، هندسه و تحلیل آماری مورد سنجش قرار می دهد. اگر چه این مباحث ریاضی بسیار دشوار و پیچیده نیستند و بیشتر مشابه مفاهیم ریاضیات دبیرستان هستند، اما طراحی سوالات به گونه ای است که امکان گمراه شدن و انتخاب گزینه های نادرست وجود دارد. یکی از موضوعات بسیار جالب در آزمون GRE این است که پاسخ های شما در بخش اول آزمون میزان سختی و آسانی بخش دوم را برای شما تعیین می کند.

فرض کنید شما در بخش اول آزمون جی آر ای (GRE) عملکرد ضعیفی داشته اید و نتوانسته اید به سوالات آنگونه که می خواهید با تمرکز و دقیق پاسخ بدهید. اما نگران نباشید داوران و مسئولان برگزاری آزمون زمانی که متوجه عملکرد ضعیف شما در بخش اول شوند، بخش دوم را برای شما آسانتر در نظر می گیرند تا بتوانید جبران کنید و بالعکس اگر عملکرد شما در بخش اول آزمون قوی باشد باید برای بخش دومی بسیار سختر آمادگی داشته باشید!!. در ادامه سعی میکنید مطالب مفید و جالبی را در مورد آزمون جی آر ای (GRE) برای شما بیان کنیم تا به وسیله آن با تمامی جنبه های آزمون بیشتر آشنا شوید. 

 

به طور کلی آزمون GRE در دو دسته کلی عمومی (General) و موضوعی (Subject) تقسیم می شود که بیشتر شرکت کنندگان در این آزمون در GRE General شرکت کرده و نمره آن را به کالج های مختلف ارسال می کنند، اما در مواردی خاص برای رشته های زیست شناسی، شیمی، ریاضیات، فیزیک و ادبیات انگلیسی از نمره GRE Subject استفاده می شود. آزمون جی آر ای (GRE) به دو نوع کامپیوتری و کاغذی برگزار می شود، اما نوع کاغذی آن تا حدی منسوخ شده و در حال حاضر نوع کامپیوتری آن در بیشتر نقاط جهان استفاده می شود.

آزمون GRE نیز همانند بسیاری از آزمون های بین المللی دیگر در ابتدا طرفداران زیادی نداشته و مورد استقبال عموم نبوده است اما با حمایت موسسات علمی و آموزشی معتبر توانسته جایگاه خودش را در میان دانشجویان باز کند. آزمون جی آر ای (GRE) نیز پس از طراحی و معرفی در سال 1936 مورد استقبال دانشجویان قرار نگرفت اما پس از مدت کوتاهی دانشگاه هاروارد، یال (Yale)، پرینستون، کلمبیا، ویسکانسین و آیوا این آزمون را یکی از ملاک های اصلی پذیرش و بررسی پرونده دانشجویان قرار دادند. در سال 1938، اولین دانشگاهی که ارائه نمره آزمون جی آر ای (GRE) را اجباری اعلام کرد، دانشگاه ویسکانسین (Wisconsin) در امریکا بود که توجهات زیادی را به این آزمون استاندارد جلب کرد و پس از آن دانشگاه آیوا (IOWA) دومین دانشگاه حامی آزمون جی آر ای (GRE) معرفی شد.

این آزمون تا سال 2006 به صورت اولیه خودش برگزار میشد تا اینکه در نوامبر 2006 موسسه ETS اعلام کرد که قصد دارد تغییرات عمده ای را در ساختار این آزمون ایجاد کند. بر اساس طرح پیشنهادی موسسه ETS قرار بر این شد که زمان آزمون طولانی تر شده و در دو بخش مهارت زبانی یا وربال (Verbal) و محاسبات ریاضی یا کوانت (Quantitative) بر روی توانایی درک مطلب داوطلبان تمرکز بیشتری شود. آزمون جی آر ای (GRE) از 6 بخش کلی تشکیل شده است و منظور ما از آزمون جی آر ای بیشتر آزمون کامپیوتری آن است. اولین بخش آزمون دو سوال مربوط به ارزیابی مهارت نگارش تحلیلی (Analytic Writing) و چهار بخش بعدی شامل محاسبات منطقی یا کوانت (Quantitative Reasoning) و استدلال زبانی  یا وربال (Verbal Reasoning) است. طراحی سوالات آزمون جی آر ای به گونه ای است که به شما این اجازه را می دهد به صورت مداوم پاسخ های خودتان را بررسی کرده و به عقب برگردید و جواب هایتان را ارزیابی کنید. مدت زمان کلی آزمون جی آر ای (GRE) تقریبا 3 ساعت 45 دقیقه است که با احتساب زمان های استراحت و فرآیند ورود به جلسه ممکن است این زمان بیشتر شود. در ادامه سعی میکنیم معرفی مناسبی از ساختار و ماهیت آزمون جی آر ای (GRE) به شما ارائه نماییم. آزمون جی آر ای (GRE) دارای 6 بخش اصلی است که این بخش ها عبارتند از :

  1. مهارت نگارش تحلیلی (Analytic Writing): این اولین بخش از آزمون جی آر ای (GRE) است که به بررسی مهارت نگارشی، درک مطلب و استدلال منطقی شما می پردازد. این بخش دو موضوع انشا در قالب "Issue Task" و "Argument Task" به شما می دهد تا در قالب بتوانید برای هر تسک یک انشا کاملا آکادمیک تدوین کنید. نمره انشا شما در این بخش بین 0-6 تعیین شده و معمولا این نمره علاوه بر فاکتورهای تسلط لغوی و آکادمیک بر عواملی مانند منطقی بودن، قانع کننده بودن، عدم وجود مشکلات گرامری و غیره تکیه دارد. انشایی که داوطلبان مینگارند با استفاده از صفحات کیبورد کامپیوتر بوده و یک برنامه مخصوص آنالیز محتوا است که برخی از امکان های ویژه را در خود دارد. در اولین مرحله پس از اتمام انشاء شما می توانید متن را از نظر غلط املایی و گرامری بررسی کرده و به مصححان کمک بسیاری کنید. این نرم افزار طراحی شده توسط موسسه GRE تنها امکان نگارش را در اختیار داوطلبان قرار داده و شخص نمی تواند متنی را از محل دیگر کپی کرده و یا غلط های املایی خودش را مشاهده کند. متن انشاء شما توسط دو مصحح مستقل ارزیابی شده و هر کدام از آنها نمره ای بین 0 تا 6 به شما می دهند و در نهایت میانگین نمرات آنها به عنوان نمره نهایی شما در نظر گرفته خواهد شد. چنانچه نمره مصححان بیش از 1 نمره با هم تفاوت داشته باشد، مصحح دیگری به عنوان شخص سوم نمره قطعی و نهایی شما را تعیین خواهد کرد. اولین بخش از مهارت نگارش تحلیلی (Analytic Writing) با عنوان تسک موضوعی (Issue Task) شناخته می شود. 
    تسک موضوعی (Issue Task) معمولا یک سوال علمی و آکادمیک است که از شما درخواست می شود به آن پاسخ دهید. برای مثال از شما خواسته می شود به یک سوال در مورد توسعه پایدار، گرمایش زمین یا سوخت های فسیلی پاسخ دهید. این سوالات معمولا علمی بوده و پاسخ سوال شما نیز باید علمی و با استفاده از کلمات آکادمیک باشد. مدت زمان پاسخ به این تسک 30 دقیقه است و تعداد کلمات مورد نیاز آن باید بیش از 150 کلمه باشد.
    دومین بخش از مهارت نگارش تحلیلی (Analytic Writing) با عنوان تسک مباحثه ای (Argument Task) شناخته می شود که یک متن علمی 50-60 کلمه ای به داوطلب داده می شود و از وی درخواست می شود که به صورت انتقادی نظرش را در مورد آن نگارش کند. مدت زمان پاسخگویی به این بخش نیز 30 دقیقه بوده و توصیه می شود از کلمات ادبی و آکادمیک در تجزیه و تحلیل های خودتان استفاده کنید. 
  2. مهارت استدلال زبانی یا وربال (Verbal Reasoning): دومین بخش از آزمون جی آر ای (GRE) بر مهارت استدلال زبانی یا وربال تاکید دارد که در قالب آن داوطلبان به سوالات جای خالی، درک مطلب، مفهومی و معانی لغوی پاسخ می دهند. با توجه به اینکه سوالات این بخش از نظر سختی نسبت به ریدینگ های تافل و آیلتس دشوارتر هستند، نیاز است که دایره لغات انگلیسی خودتان را تقویت کنید تا بتوانید مفاهیم، کلمات و متون را به خوبی درک کنید. البته تکنیک های مختلفی وجود دارد که شما را از درک لغات دشوار و حتی یادگیری متون دشوار انگلیسی در آزمون جی آر ای (GRE) رها می کند و بدون یادگیری لغات دشوار می توانید پاسخ های صحیحی به سوالات بدهید. برای مثال توجه به نوع جمله (خبری یا سوالی) جایگاه ویرگول ها (ابتدا، وسط یا انتهای جمله) و روش حذف گزینه می تواند در پاسخ به سوالات این بخش کمک زیادی به شما بکند. نمره این بخش از آزمون بین 130-170 دسته بندی می شود و قبل از اصلاحات آزمون در سال 2011، نمره آن بین 200-800 در نظر گرفته میشد. هر بخش وربال در آزمون جی آر ای (GRE) شامل 20 سوال است که می بایست در زمان 30 دقیقه به تمامی آنها پاسخ دهید.
    هر بخش وربال شامل 6 سوال جای خالی (Text completion)، حداقل 4 سوال معادل معنایی (Sentence Equivalence) و 10 سوال ریدینگ می شود. در گذشته سوالات این بخش بیشتر بر روی دانش لغوی شما تاکید داشت اما با گذشت زمان و پس از اصلاحات سال 2011 تمرکز بر روی درک مطلب و تفکر انتقادی بیشتر شد. توجه داشته باشید که شما دو بخش وربال در آزمون جی آر ای خواهید داشت.
  3. مهارت محاسبات منطقی یا کوانت (Quantitative Reasoning): سومین و مهمترین بخش در آزمون جی آر ای (GRE) به محاسبات ریاضی، مفاهیم احتمالات، آمار و هندسه تاکید دارد. این بخش به همراه بخش مهارت نگارشی در زمان پذیرش و بررسی بورسیه تحصیلی بسیار مورد توجه هیئت ارزیاب دانشگاه است. اساتید با مقایسه این بخش از آزمون می توانند استعداد درک مطلب ریاضی، آمار و قدرت تجزیه و تحلیل ریاضی شما را مشاهده کرده و با سایر رقبا مقایسه کنند. نمره بخش کوانت نیز همانند وربال بین 130-170 بوده و شما می بایست به 20 سوال در 35 دقیقه پاسخ دهید. بخش کوانت دارای 8 سوال مقایسه ریاضی (Quantitative Comparison)، حداقل 9 سوال حل مسئله (Problem Solving) و در نهایت 3 سوال استدلال داده (Data Interpretation) دارد. توجه داشته باشید که شما باید به دو بخش کوانت در آزمون جی آر ای پاسخ دهید.

تمامی آزمون های جی آر ای (GRE) یک بخش آزمایشی یا Experimental دارند که به وسیله آن طراحی آزمون ها برای آینده مشخص شده و پاسخ به آنها هیچ امتیاز مثبت یا منفی برای داوطلب ندارد. هیچ دانشجو یا داوطلبی دقیقا نمی داند کدام بخش از این آزمون به عنوان آزمایشی مطرح می شود اما معمولا یکی از بخش های وربال و یا کوانت بنا به صلاحدید موسسه ETS انتخاب می گردد. توصیه می شود همواره بر روی تمام بخش های آزمون تمرکز داشته و هیچ بخش را با حدس و گمان آزمایشی بودن یا نبودن رها نکنید!!
در حال حاضر هزینه ثبت نام آزمون جی آر ای 205 دلار است که برای تغییر زمان آن باید حدود 50 دلار و برای درخواست ریپورت نمرات به دانشگاه 20 دلار پرداخت کنید.

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

 

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید

 



:: برچسب‌ها: آزمون (GRE) , مشاوره و انجام پروژه های دانشجویی , نگارش پروپوزال , تدوین پایان نامه کارشناسی ارشد ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی

تمامی این پایگاه های علمی از چند فاکتور برای رتبه بندی ژورنال های نمایه شده استفاده می کنند یکی از این فاکتورها اچ ایندکس (H-Index) است. همانطور که در مقالات پیشین گفته شد این شاخص علاوه بر رتبه بندی ژورنال ها در زمینه رتبه بندی نویسندگان نیز کاربرد دارد. بر اساس تعریف اچ ایندکس (H-Index)، تعداد ارجاعات به یک مقاله به نسبت تعداد مقالات چاپ شده از یک نویسنده نشان دهنده شاخص اچ ایندکس او خواهد بود و همین موضوع برای ژورنال ها نیز صادق صادق است.

به زبان ساده تر ژورنال هایی که اچ ایندکس (H-Index) بالاتری دارند یعنی تعداد ارجاعات به مقالات آنها بالاتر است. یعنی مقالاتی که در این ژورنال ها به چاپ می رسند به احتمال بسیار زیاد از کیفیت و اعتبار بالاتری برخوردار هستند. یکی دیگر از شاخص های بسیار مهم، ماتریکس CiteScore است. این شاخص که به تازگی توسط الزویر (Elsevier) در سال 2016 ارائه شده به نوعی رقیبی برای ایمپکت فاکتور است و به تقسیم استنادها در سه سال اخیر تاکید دارد.

برای مثال سایت اسکور یک ژورنال در سال 2015 عدد 20 است. سایت اسکور اینگونه محاسبه می شود که تعداد استنادها در سال های 2012، 2013، و 2014 استخراج شده و بر تعداد مقالات این ژورنال در سال های مذکور تقسیم می شود. اما شاخص دیگر برای رتبه بندی ژورنال های بین المللی استفاده از SNIP است.

این شاخص به نوعی مشابه ضریب تاثیر است اما بر اساس منابع تعدیل شده است. این شاخص توسط پایگاه علمی اسکوپوس معرفی شد و در حال حاضر توسط طیف وسیعی از پایگاه های رتبه بندی ژورنال مورد استفاده قرار می گیرد. شاخص اسنیپ (SNIP) تعداد ارجاعات در یک ژورنال را به تعداد مقالات به چاپ رسیده تقسیم می کند با این تفاوت که تمرکز آن بر روی یک بازه سه ساله بوده در حوزه خاصی از علوم این کار را انجام می دهد. اما رتبه بندی ژورنال های داخلی تا حدی متفاوت است.

ژورنال های داخلی بر اساس میزان کیفیت و درجه علمی آنها به سه دسته کلی (1) علمی-پژوهشی، (2) علمی-ترویجی و (3) علمی-تخصصی دسته بندی می شوند. تمامی ژورنال های داخلی زیر نظر سه پایگاه یا موسسه قرار می گیرند که وظیفه بررسی کیفیت و رتبه بندی ژورنال های داخلی را دارد. این سه نهاد عمده عبارتند از (1) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات، (2) حوزه علمیه و (3) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

 

به طور کلی ژورنال های علمی-پژوهشی که بالاترین سطح کیفیت و اعتبار را در میان مجلات داخلی دارند زیر نظر هر سه این نهادها فعالیت میکنند و به ژورنال های وزارتین معروف هستند.

همانطور که از اسم مجلات مشخص است، ژورنال های علمی-پژوهشی به بررسی یک موضوع به صورت ساختار یافته و نظامند در قالب تحقیق علمی می پردازند اما مجلات علمی-ترویجی با هدف ترویج و گسترش دانش در یک حوزه خاص شکل گرفته اند و بیشتر مقالات به چاپ رسیده در آنها فاقد ابزارهایی مانند گردآوری داده، تحلیل آماری، آزمایش و غیره است و بر روی ادبیات موضوع تمرکز دارد.

ژورنال های علمی-تخصصی نیز از پایین ترین سطح علمی برخوردار بوده و معمولا توسط یک نهاد، یک موسسه آموزشی و یا یک شرکت تهیه و اداره می شوند تا مقالات و گزارشات عمومی را پوشش دهند. حال که با تمامی جنبه های رتبه بندی ژورنال های بین المللی و داخلی آشنا شدید نوبت به آن رسیده است که شما را آخرین موضوع در زمینه رتبه بندی ژورنال های بین المللی آشنا کنیم.

شاید این سوال برای شما ایجاد شده باشد که تفاوت رتبه بندی بر اساس Q1 تا Q4 چگونه است و اصلا این رتبه بندی به چه معناست؟ واژه Q در اصل از ابتدای کلمه Quartile گرفته شده است و بدین معناست که تمامی ژورنال ها در حوزه تخصصی خودشان در 4 دسته کلی دسته بندی می شوند.

به معنای دیگر ژورنال های تخصصی حوزه شیمی یک دسته بندی Q1 تا Q4 مخصوص به خودشان دارند و ژورنال های حوزه محیط زیست یا مدیریت نیز یک دسته بندی Q1 تا Q4 مخصوص به خودشان. بنابراین یک فاکتور جامع نیست و رتبه بندی ها در هر حوزه علمی متفاوت است. برای مثال یک ژورنال در حوزه مهندسی الکترونیک ممکن است با ضریب تاثیر 2.36 جزء مجلات Q1 باشد ولی یک ژورنال مدیریت با همین ضریب تاثیر جزء مجلات Q4 در حوزه خودش باشد.

مجلات Q1 جزء 25 درصد اول دسته بندی ژورنال هستند، Q2 بین 25 تا 50 درصد میانی، Q3 بین 50 تا 75 پایانی و Q4 جزء آخرین دسته بندی یک گروه هستند. بنابراین ژورنال هایی که جزء Q1 یا Q2 در هر حوزه علمی هستند از سطح علمی و اعتبار بالاتری نسبت به سایر مجلات همگروه برخوردارند. چاپ مقاله در این ژورنال ها می تواند شانس شما را برای پذیرش تحصیلی، تقویت رزومه، کسب یک موقعیت شغلی بهتر و ارتقای رتبه آکادمیک بسیار بالاتر ببرد.

دو وب سایت که می توانیم با مراجعه به آنها و انجام تنظیمات و یا وارد کردن کلید واژه هایی در مورد تحقیق و یا حوزه ی تحقیقاتی خودمان فهرست رتبه بندی شده ی نشریات را ملاحظه کنیم.

1-eigenfactor.org

2-scimagojr.com

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید



:: برچسب‌ها: رتبه بندی ژورنال ها, پایگاه های علمی, مشاوره و انجام پروژه های دانشجویی، پایان نامه کارشناسی ارشد ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی

دانشجویان و محققان بسیاری هستند که قبل از سابمیت مقاله در یک ژورنال اقدام به بررسی رتبه و درجه علمی آن می کنند. رتبه بندی علمی ژورنال های داخلی و بین المللی یکی از مهمترین دغدغه های دانشجویان و پژوهشگرانی است که به دنبال تقویت رزومه و بهبود درجه علمی خودشان هستند.

در هر رشته، موضوع و یا سرفصلی را که در نظر بگیرید یک رتبه بندی در مورد بهترین ها تا بدترین ها وجود دارد. برای مثال رتبه بندی بهترین کشورهای جهان از نظر میزان درآمد ماهانه که لیختنشتاین با درآمد ماهانه 6127 دلار در رتبه اول و به ترتیب کشورهای دانمارک، سوئیس، لوکزامبورگ و آمریکا در رتبه های دوم تا پنجم قرار می گیرند. یا رتبه بندی بهترین برندهای خودروسازی جهان در سال 2020 که توسط USNEWS ارائه شده است، مزدا در رتبه اول و به ترتیب هوندا، کیا، تویوتا و هیوندا در رتبه های بعدی قرار می گیرند. و یا رتبه بندی معتبرترین پاسپورتهای جهان که ژاپن، سنگاپور، کره جنوبی، آلمان و فنلاند به ترتیب در رتبه های اول تا پنجم جای می گیرند. بنابراین در هر زمینه ای که تصور کنید یک رتبه بندی از نظر بهترینها و بدترین ها وجود دارد. حال در عرصه علمی و تحصیلی نیز رتبه بندی های متفاوتی برای مراکز آموزشی و همچنین ژورنال ها و نشریات وجود دارد. اما باید توجه داشته باشید که کارشناسان برای رتبه بندی هر موضوعی از یک شاخص و معیار استاندارد استفاده می کنند. برای مثال سایت TopUniversities که یکی از برترین وبسایت ها در زمینه رتبه بندی دانشگاه ها در سراسر جهان است، از فاکتورهایی مانند شهرت دانشگاه، شهرت فارغ التحصیلان، میزان تاثیرگذاری علمی دانشجویان، میزان سایتیشن ها در مقالات چاپ شده دانشگاه مورد نظر و تعداد دانشجویان بین المللی به عنوان عوامل کلیدی رتبه بندی دانشگاه ها در سراسر جهان استفاده می کند. بر اساس رتبه بندی ارائه شده توسط این وبسایت معتبر در سال 2020، به ترتیب دانشگاه های ام آی تی (MIT)، استنفورد، هاروارد و آکسفورد در رتبه های اول تا چهارم برترین دانشگاه های جهان قرار می گیرند. اما مهمترین معیار برای رتبه بندی نشریات و ژورنال ها در جهان فاکتور ایندکس یا همان نمایه است که معتبرترین پایگاه در این زمینه سایت SJR یا Scientific Journal Rankings است. در این وبسایت شما می توانید برترین ژورنال های جهان را از نظر عنوان، قلمرو تحقیقاتی، سال، کشور محل انتشار و غیره دسته بندی و رتبه بندی کنید. اما پیش از آنگه به نحوه رتبه بندی و فاکتورهای تاثیرگذار در رتبه نشریات بپردازیم قصد داریم شما را با برترین پایگاه های علمی و انتشاراتی جهان آشنا کنیم. به طور کلی چند پایگاه داده بسیار بزرگ در جهان وجود دارند که اقدام به ارائه خدمات نمایه و رتبه بندی ژورنال ها در سراسر جهان می کنند. این پایگاه های علمی عبارتند از:

پایگاه علمی تامسون رویترز (Thomson Reuters): این پایگاه علمی که با نام های ISI (Institute for Scientific Information) و (WOS (Web of Science نیز شناخته می شود، در سال 1960 توسط شخص به نام گارفیلد پایه گذاری شده و در سال 1992 به موسسه تامسون رویترز واگذار گردید. چند سال بعد این موسسه به بنیاد دیگری واگذار شد و نام آن به Clarivate Analytics تغییر پیدا کرد.

اما در حال حاضر این موسسه را با نام پایگاه علمی ISI یا Clarivate Analytics می شناسند که تمامی ژورنال های نمایه شده در این پایگاه در قالب لیستی با عنوان Master Journal Lists ارائه می شود. در پایگاه علمی تامسون رویترز می توانید علاوه بر یافتن ژورنال های نمایه شده، لیست مقالات با استناد بالا و افرادی که به این مقالات استناد کرده اند را بیابید. همچنین ضریب تاثیر ژورنال ها به همراه نحوه دسترسی به آنها نیز در این پایگاه وجود دارد.

موسسه اسکوپوس (Scopus): اسکوپوس یکی از موسسات علمی بسیار معتبر زیر نظر پایگاه علمی الزویر (Elsevier) است که فعالیت خود را در سال 2004 آغاز کرد. این پایگاه علمی با داشتن بیش از 11 هزار ناشر و بیش از 34 هزار ژورنال به عنوان زیرمجوعه یکی از برترین پایگاه های داده در جهان محسوب می شود. این سازمان بسیار بزرگ علاوه بر ژورنال ها، ناشران مجموعه کتابهای آکادمیک را نیز شامل می شود. پایگاه علمی اسکوپوس از 4 معیار مختلف برای سنجش و اندازه گیری کیفیت مجلات استفاده می کند. این چهار معیار عبارتند از اچ ایندکس (H-Index)، سایت اسکور (CiteScore)، اس جی آر (SJR)، اس ان آی پی (Source Normalized Impact per paper).

بر اساس یک مطالعه انجام گرفته در سال 2006 که پایگاه علمی اسکوپوس (Scopus) را با پایگاه علمی WOS مقایسه کرده بود، نتایج نشان داد که وبسایت اسکوپوس از نظر دسترسی و ساختارمند بودن برای جستجو و یافتن نتایج در سطح بسیار بالاتر و بهتری قرار دارد ولی پایگاه WOS به دلیل قدمت بیشتر می تواند منابع و داده های بیشتری را نسبت به اسکوپوس در خود جای دهد. با توجه به اینکه پایگاه داده های WOS به سال 1945 باز می گردد و پایگاه داده های اسکوپوس به 1966 و همین موضوع نشان دهنده تعداد بیشتری از داده ها و مقالات است.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC): در حال حاضر بعد از پایگاه داده ISI و پایگاه SCOPUS سومین و مهمترین نشریه معتبر علمی و آکادمیک پایگاه علمی جهان اسلام (ISC) است. پایگاه علمی (ISC) علاوه بر ارائه خدمات سایتیشن و ایندکس ژورنال توانسته است طیف وسیعی از خدمات را به مخاطبان و پژوهشگران ارائه نماید از جمله این خدمات میتوان به برگزاری همایش های علمی، برگزاری ورکشاپ های آموزش مقاله نویسی و تحلیل آماری، استناد نشریات به زبان های عربی، فارسی و انگلیسی، ارائه گزارشات علمی و تحقیقاتی مرتبط با پایگاه ISC و انتخاب نویسندگان و مقالات برتر به صورت دوره ای و اعطای امتیازات و جوایز به ژورنال ها و نویسندگان برتر اشاره کرد.

پاب مد (PubMed): پابمد (PubMed) یک موتور جستجو و پایگاه داده ای است که دسترسی مخاطبان به طیف وسیعی از مقالات و نشریات گروه زیست شناسی و پزشکی را فراهم می کند. کتابخانه ملی پزشکی آمریکا (NLM) با همکاری موسسه ملی اطلاعات زیست فناوری (NIH) اقدام به تاسیس و ارائه خدمات پابمد به مخاطبان خود می کند.

این پایگاه علمی بزرگ حوزه پزشکی چندین موسسه زیر مجموعه دارد که یکی از مهمترین و سرشناس ترین آنها مدلاین (MEDLINE) است. تاریخچه تاسیس این پایگاه بزرگ علمی به سال 1836 و تلا گسترده ارتش آمریکا برای راه اندازی آن بر میگردد. بر اساس آمار ارائه شده، موسسه پابمد تا جولای سال 2017 بیش از 28 میلیون سند علمی را در خود جای داده بود.

موسسه مهندسان برق و الکترونیک (IEEE): یک سازمان غیرانتفاعی و کاملا تخصصی در حوزه مهندسی است که در 1 ژانویه 1963 در امریکا تاسیس و راه اندازی شد. این موسسه بسیار بزرگ بیش از 400 هزار نفر عضو از 160 کشور جهان دارد که بیش از 30 درصد مقالات و مطالب به چاپ رسیده در حوزه برق و الکترونیک در جهان زیر نظر این موسسه منتشر می شوند. این موسسه علاوه بر خدمات ایندکس سالانه بیش از صدها کنفرانس بین المللی در حوزه مهندسی برگزار می کند که در وبگاه آی تریپل ای (IEEE) قابل دسترسی است.

ادامه دارد....

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید



:: برچسب‌ها: رتبه بندی علمی ژورنال ها , پروپوزال کارشناسی ارشد , پایان نامه کارشناسی ارشد ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی

آزمون آی مت (IMAT) با همکاری چندین موسسه بین المللی و داخلی از جمله وزارت آموزش ایتالیا (MIUR)، مرکز ارزیابی آزمون پذیرش کمبریج (Cambridge Assessment Admission Testing) و مرکز آزمون های پذیرش دانشگاه بریتانیا (Admission Test for universities) برگزار می شود.

با توجه به کیفیت بالای آموزشی و هزینه های پایین زندگی در کشور ایتالیا، سالانه هزاران داوطلب در بیش از 20 کشور جهان اقدام به ثبت نام و شرکت در این آزمون می کنند. شرکت در آزمون آیمت (IMAT) مزایای بسیاری را برای دانشجویان متقاضی پذیرش تحصیلی فراهم می کند. یکی از فرصت های بسیار مناسبی که به واسطه کسب نمره قابل قبول در آزمون آیمت (IMAT) برای دانشجویان ایجاد می شود، افزایش شانس پذیرش از دانشگاه های برتر ایتالیا است.

از طرف دیگر کسب نمره قابل قبول در این آزمون می تواند شانس یافتن شغلی مناسب بعد از فارغ التحصیلی را افزایش دهد و موجبات پیشرفت شغلی را برای فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم کند. در نهایت کسب نمره بالا در آزمون آیمت (IMAT) شانس دانشجویان برای بدست آوردن بورسیه تحصیلی کامل (Fully Funded) را ارتقاء می دهد.

دانشجویان با کسب نمره بالا در آزمون آیمت (IMAT) می توانند توانمندی های خودشان در رشته های علوم پزشکی را به صاحبان کسب و کارها و اساتید در محیط دانشگاهی نشان دهند. بنابراین چنانچه قصد ادامه تحصیل در ایتالیا در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، جراحی، داروسازی و غیره را دارید حتما کسب نمره بالا در آزمون آیمت (IMAT) را اولویت کار خودتان قرار دهید.

برخلاف آزمون های بین المللی مثل تافل (TOEFL) یا جی آر ای (GRE) که به صورت مداوم در طول یک سال برگزار می شوند، آزمون آیمت (IMAT) تنها در یک زمان مشخص فرآیند ثبت نام آن انجام گرفته و برگزار می شود. زمان ثبت نام این آزمون معمولا در تیرماه هر سال بوده و در شهریور ماه (سپتامبر) برگزار می شود. لازم به ذکر است زمان ثبت نام و برگزاری آزمون به هیچ عنوان تمدید نمی شود و دانشجویان می بایست در موعد مقرر اقدام به ثبت نام و شرکت در آزمون کنند.

همانطور که پیشتر بیان کردیم در حال حاضر آزمون آیمت (IMAT) جنبه بین المللی پیدا کرده و در بیش از 20 کشور جهان برگزار می شود و تعدادی از این کشورهای سرشناس عبارتند از آمریکا، کانادا، انگلستان، آلمان، برزیل، هلند، ایتالیا، مصر، قبرس، فرانسه، چین، سوییس، یونان، هنگ کنگ، اسپانیا، پاکستان، ترکیه، امارات و لهستان است. بنابراین یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها برای دانشجویان ایرانی، کشور امارات متحده عربی است. چرا هزینه و زمان رفت و آمد به نسبت سایر کشورها پایین تر و مطلوب تر است.

برای اطلاع از شرایط آزمون و کسب اطلاعات می توانید به آدرس های زیر مراجعه کنید:

www.universitaly.it

www.admissionstesting.org

www.miur.gov.it

 

آزمون آیمت (IMAT) ممکن است 4 ساعت زمان ببرد و پس از آن شما رسید ثبت نام آزمون برای پیگیری های بعدی از جمله دریافت نمره و مشاهده نتایج را دریافت خواهید کرد. لازم به ذکر است کسب نمره عالی در آزمون آیمت (IMAT) کار بسیاری دشواری است، بنابراین بعد از اعلام نتایج نگران نباشید و تا اعلام لیست تکمیل ظرفیت های دانشگاه صبور باشید چرا که بسیاری از افرادی که در آزمون آیمت (IMAT) شرکت می کنند تا مرحله ثبت نام در دانشگاه پیش نمی روند و ممکن است جای خالی بیشتری برای شما باز شود.

سوالات آزمون آیمت (IMAT) به طور کلی در دو بخش اصلی قرار می گیرد.

بخش اول شامل استدلال منطقی و اطلاعات عمومی (Logical reasoning and General knowledge) است که 22 سوال را در بر میگیرد. سوالات این بخش بر روی چند موضوع مختلف از قبیل مهارت های عمومی در حل مسئله، فهم داده ها، تحلیل و نتیجه گیری و در نهایت اطلاعات عمومی تاکید دارد.

این بخش 12 سوال عمومی و 10 سوال استدلال منطقی را در برمیگیرد. بخش دوم آزمون دانش علمی (Science Knowledge) تمرکز دارد که مجموعا 38 سوال را در خود جای داده است. از مجموع این 38 سوال، 18 سوال مربوط به درس زیست شناسی، 12 سوال شیمی، 8 سوال ریاضی و فیزیک می باشد. مجموعا 100 دقیقه فرصت دارید که به این 60 سوال پاسخ بدهید و در نهایت نتایج آزمون بر اساس میزان پاسخ های صحیح ارائه می شود.

 

سیستم نمره دهی آزمون آیمت (IMAT) بدین گونه است که هر پاسخ صحیح 1.5 نمره، هر پاسخ غلط منفی 0.4 نمره و هر سوال بدون پاسخ 0 نمره خواهد داشت. نتایج بدست آمده توسط همه داوطلبان در سایت وزارت آموزش ایتالیا (MIUR) قابل بررسی و مشاهده است. توجه داشته باشید که حداکثر نمره بدست آمده در این آزمون 90 و حداقل نمره قبولی 20 می باشد.

 

برای ثبت نام در این آزمون می بایست 164 دلار و یا 130 به صورت آنلاین از طریق وبسایت universitaly.it پرداخت کرده و فرآیند ثبت نام خودتان را تکمیل نمایید. یکی از مهمترین روش های برای آمادگی در آزمون آیمت (IMAT) استفاده از سوالات طراحی شده در سال های قبل است که از طریق آنها می توانید با فرمت و چگونگی ساختار سوالات بیشتر آشنا شوید.

 

از طرف دیگر شرکت در آزمون های مجازی در وبسایت ها و شبیه سازی شده در موسسات آموزشی نیز می تواند به شما در درک بهتر ساختار سوالات کمک کند.

 

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید



:: برچسب‌ها: آزمون آی مت (IMAT)، سیستم نمره دهی آزمون آی مت، نمونه آزمون های آی مت ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی
  • طراحی مدل بهینه آموزش الکترونیکی آموزش های کوتاه مدت
  • بررسی رابطه مدیریت دانش و فناوری اطلاعات در سازمان …
  • بررسی تاثیر مدیریت دانش و فناوری اطلاعات درارتقاء بهره وری سازمان …
  • نقش فناوری اطلاعات در مدیریت زنجیره تأمین در سازمان …
  • بررسی رابطه فناوری اطلاعات و توانمندسازی منابع انسانی در سازمان …
  • بررسی رابطه فناوری اطلاعات و ساختار سازمانی
  • ارزیابی عملکرد IT سازمان … با BSC یا ...
  • ارزیابی عملکرد IT سازمان … با BSC یا DEA
  • ارزیابی عملکرد IT سازمان … با رویکرد تلفیقی BSC و DEA
  • موانع استفاده از تجارت الکترونیک
  • شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر پرداخت الکترونیک (Mobile payement)
  • مدیریت بهینه ارتباط با مشتری با رویکرد فازی
  • بررسی نقش داده کاوی در مدیریت دانش سازمان
  • بررسی رابطه آموزش از طریق تلفن ‏همراه و نگرش دانشجویان
  • بررسی رابطه آموزش از طریق تلفن‏ همراه و رضایت دانشجویان
  • سنجش کیفیت آموزش در سیستم های آموزش الکترونیکی و استفاده از داده کاوی جهت افزایش کیفیت آموزش در این سیستم ها
  • بررسی تأثیر بازی رایانه‌ای بر نگرش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان
  • بررسی موانع استفاده بهینه از فناوری اطلاعات در سازمان …
  • بررسی و اولویت بندی موانع استقرار MIS در سازمان
  • طراحی مدلی جهت ارزیابی عملکرد سازمان با رویکرد MIS
  • بررسی اثربخشی MIS سازمان …
  • بررسی نقش فناوری اطلاعات در سازمان …
  • بررسی استراتژی های مدیریت دانش با عملکرد سازمان
  • امکان سنجی اجرای یادگیری سیار در دانشگاه ها
  • ارتقاء ساختار سایت بر اساس الگوهای دسترسی متناوب کاربر
  • کاربرد فناوری اطلاعات در آموزش زبان
  • فن آوری اطلاعات و سیستم های مدیریت کیفیت
  • ارزیابی آمادگی و بلوغ سازمان … جهت اجرای برنامه انبار داده
  • بررسی رابطه نگرش معلمان نسبت به کاربرد فناوری های آموزشی در فرآیند تدریس و انگیزه تحصیلی دانش آموزان
  • بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر کارایی (فنی، مدیریتی و پرسنل) در سازمان …
  • نقش مدیریت روابط مشتریان الکترونیکی در بازاریابی اینترنتی
  • استفاده از تکنیک داده کاوی (DATA MINING) در بهبود مدیریت روابط مشتری در سازمان …
  • مدلسازی افزایش موفقیت برنامه ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • نقش فناوری اطلاعات در ارتقاء بهره وری در سازمان …
  • تدوین استراتژی بهینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان … با استفاده از ماتریس SWOT
  • شناسایی و رتبه بندی معیارهای یک سیستم یادگیری موفق برای اجرای از راه دور
  • طراحی مدل امکان سنجی، سنجش و ارزیابی اقتصادی سیستم یادگیری الکترونیکی و قیاس با یادگیری سنتی در شرکت …
  • شناسایی و وزن دهی معیارهای ارزیابی کیفیت آموزش مجازی و رتبه بندی مراکز آموزش الکترونیک با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره (AHP,TOPSIS, ELECTRE)
  • شناسایی و وزن دهی معیارهای ارزیابی کیفیت آموزش مجازی و رتبه بندی مراکز آموزش الکترونیک با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره فازی (FAHP,FTOPSIS)
  • بررسی و تحلیل الگوهای طراحی آموزش مجازی مشهور و ارائه الگوی بهینه
  • طراحی مدل بهینه سنجش میزان آمادگی (دانشگاه یا سازمان…) به منظور استقرار سیستم یادگیری الکترونیکی
  • تدوین مدل جامع ارزیابی عملکرد و سنجش اثربخشی سیستم های آموزشی مجازی در دانشگاه …
  • ارزیابی آمادگی استقرار یادگیری الکترونیکی بر پایه چهار عامل فنی، فرهنگی، منابع انسانی و ساختاری در سازمان ….
  • کاربرد داده کاوی در حوزه بازاریابی با نگرشی بر رفتار مشتریان
  • کاربرد داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری
  • کاربرد داده کاوی در رتبه سنجی اعتباری مشتریان
  • کاربرد داده کاوی در مهندسی و طراحی مجدد فرایندها
  • کاربرد داده کاوی در مدیریت پروژه
  • کاربرد داده کاوی در بهینه سازی زنجیره
  • الگوهای ایده آل همسویی (Alignment) استراتژیک IT و عملکرد تجاری
  • تدوین مدل سنجش موفقیت برنامه ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات سازمان
  • شناسایی و اولویت بندی استراتژی های مدیریت دانش در سازمان با منطق فازی
  • بررسی رابطه عوامل سازمانی (ساختار سازمان، فرهنگ سازمان و سبک رهبری) موثر بر موفقیت اجرای برنامه های IT سازمان
  • بررسی نقش مدیریت دانش در تبیین استراتژی های منابع انسانی سازمان …
  • بررسی رابطه رهبری تحول آفرین و عملکرد IT سازمان
  • بررسی رابطه بین سبک های مدیریت تحول و عملکرد IT سازمان ...
  • بررسی رابطه بین سبک های مدیریت تعارض و عملکرد IT سازمان ...
  • بررسی رابطه بین توانمندسازی منابع انسانی و فن آوری اطلاعات
  • رابطه تعهد سازمانی و مدیریت دانش سازمانی
  • مدیریت مشارکتی و استراتژی های فن آوری اطلاعات سازمانی
  • ارزیابی عملکرد IT سازمان با رویکرد کارت امتیازی متوارن BSC

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید



:: برچسب‌ها: موضوعات پیشنهاد شده برای پایان نامه رشته های مدیریت، عناوین پایان نامه رشته مدیریت، مدیریت ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی

 

  • بررسی و تحلیل واقع گرایی و نمادگرایی در ادبیات منظوم دفاع مقدس
  • تحقیق و بررسی جنبه‌های ادبی و عرفانی در دیوان امیر خسرو دهلوی
  • مقایسه بین جلال‌الدین محمد مولوی دویلیام بلیک از نظر عرفانی و ادبی
  • بررسی و تحلیل زبانشناختی شعر نیما با تاکید بر نظریه مکتب فرمالیسم
  • بررسی جنبه‌های زیبایی شناختی شعر کلیم کاشانی (بر اساس غزل)
  • منطقه بلخ در متون ادب فارسی با تکیه بر شاهنامه و تاریخ بیهقی
  • سیمای جامعه در اشعار شاعران آذربایجان (قطران تبریزی، مجیرالدین بیلقانی، فلکی شروانی، خاقانی و نظامی)
  • تحلیل و مقایسه درون مایه در شعر پروین اعتصامی و فروغ فرخزاد
  • مضامین اخلاقی در اشعار شاعران دوره مغول
  • نکوهش شاهان در شاهنامه فردوسی
  • شاعران پارسی گوی شیعه تا اواخر قرن هفتم
  • نقد و بررسی طنز، هجو و هزل از مشروطه تا ...
  • بررسی مجالس المومنین، بررسی نظریات قاضی نوراله شوشتری پیرامون شعرای فارسی زبان
  • بررسی نثر فارسی در دوره صفویه پیرامون سبک عراقی در شعر فارسی
  • مفاتیح الاعجاز فی شرح گلشن راز (جلداول) شمس‌الدین محمد لاهیجی متخلص به اسیری: مقدمه، تصحیح و تحشیه
  • نقد اجتماعی رمان معاصر فارسی (با تاکید بر ده رمان برگزیده) بررسی سیر نقد رمان در ایران از سال ... تا ...
  • بازتاب مسایل اجتماعی در آثار منظوم سنایی
  • بررسی و تحلیل واژگان پایه در شعر کودک (پس از مشروطه)
  • مقایسه ضرب‌المثل‌های فارسی و یمنی
  • نقد هفت پیکر از دیدگاه زیبایی‌شناسی
  • نقد و بررسی منشات قائم مقام فراهانی
  • بررسی و نقد و پژوهش در آثار پارسی شاعران کرد عراق
  • مقایسه حماسه‌سرایی در ایران و هند با تکیه بر شاهنامه و مهابهاراتا
  • بررسی تطبیقی اسطوره سیاوش و آدونیس در متون تاریخی و ادبی
  • مقایسه و نقد آثار مقلدان گلستان سعدی با تاکید بر این آثار (روضه خلد، بهارستان، پریشان، منشات و ملستان)
  • انسان در شعر شاملو و سپهری
  • بررسی و تحلیل تصاویر و مضامین مربوط به مسایل نفت در ادبیات داستانی ایران (از نهضت ملی شدن صنعت نفت تا ...)
  • بازنویسی و مقدمه (نقد و تحلیل) دیوان خزینه الجواهر نواب میر گل محمدخان (زیب) مگسی
  • بررسی نوآوری های فرهنگ نویسی شبه قاره در واژه‌نامه‌های فارسی و مقایسه آن با فرهنگ نویسی در ایران
  • سیر تحول درون مایه‌های اجتماعی در شعر معاصر ایران با تاکید بر شعر ملک الشعرای بهار، پروین اعتصامی، نیمایوشیج، فروغ فرخزاد، سهراب سپهری، مهدی اخوان ثالث و احمد شاملو
  • مناسبات نسل‌ها در رمان معاصر (با تکیه بر پنج رمان سمفونی مردگان، نقش پنهان، نیمه غایب، اسفار کاتبان، عادت می‌کنیم)
  • بررسی و تصحیح انتقادی محتوای “مناقب الاصفیاء” شاه شعیب فردوسی
  • بررسی و طبقه‌بندی قابلیت های نمایشی ادبیات کلاسیک فارسی با تاکید بر پنج اثر کلیله و دمنه، گلستان سعدی،دفتر اول مثنوی مولوی، رساله الطیر ابن سینا (ترجمه شیخ اشراق)، لطایف طوایف
  • مدح نبوی در شعر حسان بن ثابت و خاقانی شروانی
  • معرفی، تحلیل و طبقه‌بندی مقالات حافظ پژوهی از سال ... تا ...
  • نقد روانشناختی آثار بهرام صادقی با تکیه بر نظریه‌ی یونگ
  • بررسی تطبیقی شعر میهنی معاصر عربی (مصر و لبنان) و فارسی از نیمه دوم قرن ‎۱۹‎.م (‎۱۳ه.ق) تا آغاز جنگ جهانی دوم
  • بررسی بازنویسی متون ادب کهن فارسی برای کودکان در دهه هفتاد (برای گروه سنی ب و چ بر اساس فهرست شورای کتاب کودک)
  • تحلیل تاثیر مثنوی مولوی و طریقت مولویه بر ادبیات کلاسیک بوسنی
  • مقایسه انتقادی قصاید محمدتقی (بهار) و خلیل‌الله (خلیلی)
  • بررسی و نقد آثار سعید نفیسی (با تکیه بر پانزده اثر تصحیح شده)
  • رودکی پژوهی در آیینه مقالات فارسی
  • ذهن و امور ذهنی در روش‌های سلوکی مولانا در مثنوی
  • مقایسه‌ی انسان کامل از دیدگاه بیدل و حافظ
  • بررسی انتقادی و تحلیل محتوای رساله منورالقلوب عبدالرحمن اسفراینی
  • بررسی مقایسه‌ای نقد ادبی معاصر فارسی و عربی (با تکیه بر آثار انتقادی عبدالحسین زرین‌کوب، محمدرضا شفیعی کدکنی، احمد امین، سید قطب، محمد مندور و احسان عباس)
  • تحلیل شخصیت زن در رمان های سووشون اثر سیمین دانشور و چالی قوشو اثر رشاد نوری گونتکین
  • بررسی جلوه‌های نمادپردازی در ادبیات داستانی معاصر فارسی از ‎۱۳۳۲ تا ‎۱۳۸۴ با تاکید بر برجسته‌ترین آثار از مشهورترین نویسندگان این دوره
  • تاثیر زبان و ادب فارسی بر زبان و ادب قرقیزی
  • بررسی و نقد و تحلیل سبکی خاطرات آزادگان دفاع مقدس
  • بررسی نقش ارجاع و انسجام واژگانی در محور عمودی شعر (با تاکید بر قصاید خاقانی)
  • بررسی هویت ایرانی در رمان‌های ایرانی (با تکیه بر رمان‌های: نون ‌و القلم، تنگسیر، سووشون و باغ بلور)
  • گل و کوزه گر: اصالت شعر خیام
  • تصحیح، بررسی و نقد تذکره عرفات العاشقین و عرصات العارفین (شرح احوال و آثار یکصد تن از شاعران)
  • نقد و تحقیق در منشات خاقانی شروانی
  • سیر علم بدیع در ادب فارسی (از آغاز تا کنون)
  • تصحیح انتقادی تذکره خلاصه الاشعار و زبده الافکار از تقی الدین کاشانی همراه با مقدمه و توضیحات
  • متناقض نمایی در غزل های مولوی
  • تصحیح و نقد و بررسی کتاب نفایس الفنون فی عرائس العیون (تالیف شمس‌الدین محمدبن محمود آملی م.ح.هـ.ق)
  • بررسی و شرح مشکلات حدیقه سنائی
  • مفاخره و تحول آن در شعر فارسی از آغاز تا حافظ (قرن هشتم)
  • جلوه‌های کلامی در آثار مولوی
  • تحلیل سیر انتقادهای سیاسی و اجتماعی در شعر فارسی از آغاز تا نیمه اول قرن هفتم هجری
  • صورخیال در دیوان عطارنیشابوری
  • مناظره در شعر فارسی از آغاز تا پروین اعتصامی
  • تاویل آیات و احادیث در متون فارسی تا قرن هفتم
  • شیوه‌های بیان مسایل اخلاقی در ده اثر ادب فارسی‌ها قرن هفتم
  • تاثیر دقایق و لطایف بلاغی قرآن کریم در ادب فارسی (آثار حکیم سنائی، سعدی، حافظ)
  • تحلیل جلوه‌های طبیعت در مثنوی های عرفانی سنائی، عطار و مولوی
  • ویژگی های شعر زنان و تفاوت آن با شعر مردان (در شعر معاصر)
  • بررسی خصوصیات سبکی آثار غنایی نظامی
  • تحقیق و بررسی مثنوی های امیر خسرو دهلوی ( مطلع الانوار، شیرین و خسرو و مجنون و لیلی)
  • توصیف پدیدارهای روانی در مثنوی مولوی
  • نقد و بررسی مقابله‌ای احوال و اشعار رودکی و بشار
  • نقد و بررسی آثار داستانی ابراهیم گلستان
  • تحلیل دیدگاه ها و نقد تحقیقات در حوزه شاهنامه‌شناسی (از سال ... تا ... هـ.ش)
  • بررسی مقایسه‌ای عناصر مدنی در شعر رودکی، انوری و خاقانی
  • نقد و بررسی آثار هوشنگ گلشیری
  • بررسی ساختار داستان های حیوانات در ادبیات کودکان از سال ... تا پایان جنگ در گروه سنی ب و ج
  • بررسی مقاله‌های دکتر عبدالحسین زرین کوب درباره شعر و شاعران
  • تاثیر انقلاب اسلامی در تبیین نقش زن در ادبیات داستانی بانوان و مقایسه آن با دوران پیش از انقلاب اسلامی
  • ویژگی های سبک غزلیات سعدی
  • بررسی واقعگرایی درآثار داستانی جلال آل احمد و غلامحسین ساعدی
  • منظومه‌سرایی فارسی از دوره مشروطه تا ... ش
  • تحلیل سیر تذکره‌ها و تاریخ ادبیات های فارسی در ایران از ... هـ.ش (مشروطه) تا ... هـ.ش

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید

 



:: برچسب‌ها: عناوین پایان نامه زبان و ادبیات فارسی،زبان و ادبیات فارسی، ویراستاری مقالات فارسی ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی

بیشتر دانشجویان برای انتخاب موضوع پروژه ها و پایان نامه ها و سمینارهایشان با مشکل انتخاب دست و پنجه نرم می‌کنند. گاهی اوقات انتخاب موضوع تا ترم های پایانی طول می‌کشد و این امر موجب به تأخیر افتادن اتمام دوره تحصیلی می‌گردد. چند نکته درباره انتخاب موضوع پایان نامه توصیه می‌کنیم:

 

۱ـ موضوع پایان نامه را هر چه زودتر انتخاب کنید. بهتر است از همان ترم اول دست به کار شوید.

۲ـ برای اینکه انتخاب موضوع آسان تر شود، توصیه می‌شود تحقیقات کلاسی را مرتبط با گرایشی که قصد پایان نامه نوشتن درباره آن را دارید متمرکز کنید تا ضمن آشنایی بیشتر با موضوع، آشنایی با منابع و…، به انتخاب موضوع نزدیک تر شوید. البته می‌بایست از همان ترم های اول دست به کار شوید. به طور مثال اگر رشته شما ادیان است و قصد دارید تا درباره دین یهود به مطالعه و نوشتن پایان نامه بپردازید، به طور نمونه در درس زبان تخصصی یک متن درباره یهودیت انتخاب کنید و اگر درس مسیحیت دارید موضوع حضرت مسیح در اندیشه یهود را مورد بررسی قرار دهید و حتی اگر موضوع ریزتری در ذهن دارید می‌توانید به صورت خاص موضوعات مرتبط را برای تحقیق انتخاب کنید.

۳ـ انتخاب استاد راهنمای خوب که بتواند شما را در امر تحقیق و پژوهش یاری کند از موضوعی که مورد علاقه شما است ولی استاد خوبی برای راهنمایی پایان نامه تان نمی‌یابید اهمیت بیشتری دارد. چرا که تحقیق و پژوهش در کنار استادی قوی بی شک در تقویت بنیان های علمی شما تأثیر گذار خواهد بود. صرف داشتن علاقه، برای انتخاب یک موضوع مفید فایده نخواهد بود.

۴ـ قبل از مطالعه اولیه و اطلاعات کافی از تهیه منابع برای تدوین پایان نامه از طرح موضوع آن اجتناب کنید. ابتدا مطالعات مقدماتی را انجام دهید و چنانچه یقین پیدا کردید که موضوع شما موضوع بکر و قابلیت تحقیق و نگارش دارد آن را مطرح و از آن موضوع دفاع کنید. ممکن است موضوعی را بدون مطالعه مقدماتی طرح کنید و هنگامی که کوچکترین چالش و پرسشی درباره آن مطرح می‌شود از آن منصرف شوید و به سراغ موضوع دیگری بروید که ارزش کمتری نسبت به آن دارد.

۵ـ ببینید که آیا منابع مورد نیاز برای تحقیق و پژوهش برای موضوع‌تان را در دسترس دارید. چنانچه با بررسی و تأمل مطمئن شدید که منابع کافی برای نوشتن درباره موضوع مورد نظر ندارید موضوع دیگری که برای آن منابع کافی در دسترس دارید انتخاب کنید.

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید

 



:: برچسب‌ها: انتخاب عنوان تحقیق، نحوه انتخاب موضوع پایان نامه، چگونگی نگارش یک پروپوزال ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی

یکی از مشکلات عمده ای که پژوهشگران در زمان انجام تحقیق با آن مواجه هستند مدیریت و دسته بندی منابع تحقیق است. در گذشته پژوهشگران زمان زیادی را صرف دسته بندی و ترتیب منابع کرده و همین موضوع زمان زیادی را از تحقیق به خود اختصاص می داد. در حال حاضر هوش مصنوعی این امکان را برای محققان فراهم کرده است تا براحتی بتوانند حجم بالایی از منابع را به راحتی دسته بندی و مرتب کنند. نرم افزارهای مدیریت منابع یا رفرنس دهی (RMS) به دانشجویان و محققان کمک می کنند تا براحتی منابع مورد نظرشان را در این ابزارها اضافه کنند و بتوانند با چند کلیک ساده در متن تحقیق خودشان قرار دهند. نرم افزارهای رفرنس دهی تنها در نگارش یک تحقیق علمی کاربرد ندارد و میتوان آن را در طیف وسیعی از پروژه ها مانند طرح های کسب و کار، گزارشات علمی و پروپوزال های کاری مورد استفاده قرار داد. شما همچنین می توانید از طریق سرورهای ابری به منابع مختلف دسترسی داشته و مقالات وسیعی را در متن پژوهش خودتان استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم بهترین نرم افزارهای رفرنس دهی در متون علمی و تحقیقاتی را به شما معرفی کرده و جزئیاتی را در مورد آنها بیان کنیم.

 

به ترتیب بهترین نرم افزارهای رفرنس دهی عبارتند از :

1. مندلی (Mendeley): این نرم افزار هم نسخه دسکتاپ داشته و هم نسخه آنلاین آن در دسترس عموم قرار دارد. کاربران می توانند براحتی با سرچ کردن نام نویسنده یا عنوان تحقیق رفرنس مورد نظرشان را انتخاب کنند. روش های مختلف رفرنس دهی در این نرم افزار وجود دارد و هر شخص بنابر صلاحدید و استانداردهای ژورنال می تواند روش مورد نظرش را انتخاب نماید.

2. ایزی بایب (EasyBib): این نرم افزار امکان جستجو، امکان نکته نویسی و امکان سایتیشن را برای پژوهشگران فراهم می کند. فرمت های مختلف و بسیار کاربردی از MLA و APA در آن وجود دارد که محققان به راحتی می توانند بین آنها انتخاب درست را انجام دهند.

3. اندنوت (End Note): این نرم افزار این امکان را فراهم می کند که محقق بتواند منابع مورد نظرش را علاوه بر رفرنس نویسی در پژوهش، با دیگر نویسندگان به اشتراک بگذارد.

4. ریدکیوب پیپرز (Readcube Papers): این نرم افزار رفرنس دهی در پلتفرم آنلاین، ویندوز و موبایل وجود دارد که امکان رفرنس نویسی منابع مختلف را فراهم می کند. این ابزار رفرنس نویسی امکان هشتگ زنی و انتخاب کلیدواژه های موثر تحقیق را نیز فراهم می آورد.

5. زوترو (Zotero): این نرم افزار نیز همانند ایزی بایب امکان جستجو، نکته نویسی و به اشتراک گذاری منابع را برای محققان فراهم می کند.

6. سای وییل (SCiwheel): این نرم افزار نیز همانند اندنوت و مندلی یک محیط کاربری بسیار ساده و کاربردی در اختیار کاربران قرار می دهد تا براحتی بتوانند منابع مورد نظرشان را در متن تحقیق سایت نمایند.

7. رف ورک (RefWork): ابزار رفرنس بسیار تخصصی برای مدیریت منابع، اشتراک گذاری منابع، سایت کردن، تعریف روش رفرنس دهی و ذخیره سازی آن است.

8. رفرنس منجر (Reference manager): این نرم افزار قدرتمند توسط سایت تامسون اند رویترز که مجلات ISI را مدیریت میکند، طراحی شده و بسیار کاربردی است.

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید



:: برچسب‌ها: رفرنس دهی، رفرنس نویسی، باید و نبایدهای رفرنس نویسی، روش های رفرنس دهی، اشتباهات رایج در رفرنس دهی، نرم افزارهای رفرنس دهی ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی

تفاوتی ندارد که یک پژوهشگر حرفه ای در زمینه رفرنس نویسی هستید و یا اینکه به تازگی شروع به نگارش مقاله کرده اید. به یاد داشته باشید که هر فرآیند علمی از قبیل نگارش پایان نامه، نوشتن پروپوزال، آماده کردن یک مقاله علمی و غیره مشتمل بر بایدها و نبایدهایی است که بدون توجه به آن نمی توانید نتیجه مطلوبی بدست آورید. تمامی بخش های یک مقاله علمی از جمله مقدمه، چکیده، ادبیات موضوع، روش تحقیق، نتیجه گیری و رفرنس دهی دارای بایدها و نبایدهایی است که در صورت رعایت کردن موجب بهبود کیفیت آن خواهد شد. در این مطلب سعی می کنیم بایدها و نبایدهایی را در ارتباط با بخش منابع و فرآیند رفرنس دهی ذکر کنیم:

بایدهای رفرنس دهی:

1. سعی کنید از مانند مندلی، اندنوت و غیره استفاده کنید.

2. قبل از آغاز رفرنس نویسی سعی کنید اطلاعات لازم را در مورد روشهای استاندارد رفرنس نویسی بدست آورید. بسیاری از ژورنال ها از روش های خاصی برای رفرنس دهی استفاده می کنند و این روش ها ممکن است در ژورنال های مختلف، متفاوت باشد. حتی دانشگاه ها و موسسات آموزشی نیز، از روش های متفاوتی برای رفرنس دهی استفاده می کنند.

3. رعایت اصول نگارشی روشهای رفرنس دهی (Referencing Styles) به صورت کاملا دقیق و مشتمل بر جزییات کامل

4. آماده سازی رفرنسها در یک فایل جداگانه پیش از وارد کردن در فایل اصلی مقاله

5. مقایسه رفرنس های متنی و لیست رفرنس های پایان مقاله

(اصلاح لیست در صورتی که رفرنس های اضافی یا رفرنس های کمتر از متن قرار داده اید-تطبیق دقیق و کامل رفرن متن و رفرنس پایان پژوهش)

6. بررسی ترتیب رفرنس ها بر اساس الفبای انگلیسی یا فارسی (حتی اگر از نرم افزارهای رفرنس دهی استفاده می کنید، باز هم چک کردن این موضوع ضروری است)

7. نام نویسندگان را از نظر صحیح بودن املای واژگان آنها بررسی نمایید

8. زمانی که متن یک مقاله را در تحقیق خودتان می آورید، نباید مفهوم یا محتوای معنایی آن را تغییر دهید( نه کاملا کپی که پلاجریسم شناخته شود نه کاملا تغییر یافته که مفهوم تغییر کند)

 

رعایت بایدها در رفرنس دهی به تنهایی نمیتواند تضمین کننده کیفیت بالای رفرنس ها باشد. محقق باید توجه ویژه ای به اصول مربوط به نبایدهای رفرنس دهی نیز داشته باشد.

نبایدهای رفرنس دهی:

1. نباید تفاوت های میان رفرنس دهی مقاله، کتاب، پایان نامه، روزنامه یا متون آنلاین را فراموش کنید. هر کدام از این متون روش رفرنس دهی مخصوص به خودشان را دارند.

2. فرآیند رفرنس دهی را نباید پس از پایان تحقیق انجام دهید. بلکه در طول فرآیند گردآوری مطالب و نگارش مقاله فرآیند رفرنس دهی را انجام دهید.

3. تمامی منابعی که استفاده میکنید را در رفرنس های خودتان بگنجانید.

4. منابعی که از آنها استفاده نکرده اید را در رفرنس ها قرار ندهید (برخی از نویسندگان برای سایتیشن این کار را انجام می دهند)

5. نقل قول ها را با رفرنس ها اشتباه نگیرید.

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید



:: برچسب‌ها: رفرنس نویسی، باید و نبایدهای رفرنس نویسی، اشتباهات رایج در رفرنس دهی ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی

رفرنس دهی یا رفرنس نویسی به مجموعه روش هایی گفته می شود که به واسطه آن شخص نویسنده می تواند ایده ها، تحقیقات و دستاوردهای اشخاص دیگر را در کار خودش مورد استفاده قرار دهد. ابداع روش های مختلف رفرنس دهی بیشتر با هدف رعایت حقوق کپی رایت و احترام به ایده ها و خلاقیت دیگران بوده است. فرآیند رفرنس دهی یک ضرورت در نگارش تحقیق علمی است و بدون آن انسجام، منحصر به فرد بودن متن، عدم وجود پلاجریسم، کیفیت بالای مقاله، دستاوردهای جدید و غیره دیگر معنایی ندارد. حال که از اهمیت رفرنس نویسی آگاه شدید، سوال مهم اینجاست که چطور و از کدام روش رفرنس دهی باید استفاده کرد. در حال حاضر بسیاری از ژورنال ها و موسسات آموزشی پیش از نگارش یک مقاله به شما استانداردها و دستورالعمل های لازم جهت آماده سازی مقاله را ارائه می کنند. این دستورالعمل ها معمولا در قالب Author Template یا پیشنویس نویسنده ارائه می شوند که می توانید تمامی جزئیات و استانداردهای مورد نظر یک ژورنال یا موسسه را برای نگارش مقاله، کتاب، پایان نامه و غیره در آن بیابید. اما چنانچه روش مشخصی برای رفرنس دهی در این در دستورالعمل ها پیدا نکردید جای نگرانی نیست. به طور کلی هر رشته تحصیلی به عنوان پیش فرض از یک روش رفرنس دهی استفاده می کند که در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد.

روش های رفرنس دهی در رشته های تحصیلی مختلف:

1. روش رفرنس دهی ACS: ابداع شده توسط انجمن شیمی امریکا که این روش به صورت گسترده ای در رشته شیمی کاربرد دارد.

2. روش رفرنس دهی AGLC: رفرنس دهی استاندارد استرالیا برای رشته های حقوق

3. روش رفرنس دهی AMA: ابداع شده توسط انجمن پزشکی امریکا که در رشته های ژنتیک، زیست شناسی و زیر مجموعه پزشکی کاربرد دارد.

4. روش رفرنس دهی AMJ: یک روش رفرنس دهی برای مقالات چاپ شده در رشته مدیریت

5. روش رفرنس دهی APA: ابداع شده توسط انجمن روانشناسی امریکا که در رشته های روانشناسی و تمامی رشته های زیر شاخه علوم انسانی و علوم اجتماعی کاربرد دارد.

6. روش رفرنس دهی Chicago: ابداع شده توسط دانشگاه شیکاگو که در رشته های انسان شناسی و هنر کاربرد دارد.

7. روش رفرنس دهی CSE: روش رفرنس دهی انجمن ویرایشگران علوم که در رشته های مرتبط با علوم تجربی کاربرد دارد.

8. روش رفرنس دهی Harvard: یکی از قدیمی ترین روش های رفرنس دهی و پرکاربرد در رشته اقتصاد

9. روش رفرنس دهی IEEE: ابداع شده توسط انجمن برق و مهندسی الکترونیک که در رشته های مهندسی و کامپیوتر کاربرد دارد.

10. روش رفرنس دهی MLA: ابداع شده توسط انجمن زبان های مدرن در امریکا که در رشته های زبان شناسی و ادبیات کاربرد دارد.

11. روش رفرنس دهی Vancouver: این روش به صورت گسترده ای در علوم پزشکی و حوزه سلامت مورد استفاده قرار می گیرد.

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید

 



:: برچسب‌ها: رفرنس دهی، رفرنس نویسی، باید و نبایدهای رفرنس نویسی، روش های رفرنس دهی، اشتباهات رایج در رفرنس دهی، نرم افزارهای رفرنس دهی ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی

قبل از سال های 1948 بیشتر مراکز آموزشی و دانشگاه ها سعی می کردند با بررسی معدل و نمرات درسی، دانشجویان حقوق مورد نظرشان را انتخاب کرده و به آنها پذیرش بدهند، اما در اواخر سال 1948 اولین نسخه از آزمون ال ست (LSAT) به جوامع علمی معرفی شد و تصمیم گیران سعی کردند در کنار ارزیابی معدل از نمره این آزمون نیز استفاده کنند.

در سال 1991 تغییراتی در این آزمون ایجاد شد و از آن پس تا به امروز هیچ تغییر دیگری در محتوا و مطالب آزمون ایجاد نشده است و به شکل قدیم در حال برگزاری است. آزمون ال ست (LSAT) شامل 6 بخش می شود که 4 بخش از آن دارای نمره هستند، یک بخش از آن آزمایشی بوده و هیچ نمره ای ندارد و یک بخش دیگر نیز مربوط به نوشتن انشاء و بدون نمره است. نمره این آزمون با توجه به عملکرد رقبای شما در آزمون در محدوده 120 تا 180 دسته بندی می شود.

این موضوع بدین معنا است که نمره ای که شما در آزمون بدست آورده اید، نمره نهایی و پایانی شما نیست و شما باید منتظر عملکرد سایر رقبا باشید تا در قالب نمودار نمره نهایی شما مشخص شود. زمانی که یک دانشگاه درخواست نمره شما را می کند، موسسه برگزار کننده آزمون، تمامی نمرات بدست آمده توسط شما در 5 سال گذشته را برای آنها خواهند فرستاد.

بر اساس تحقیقات انجام گرفته توسط دانشگاه پنسیلوانیا، متقاضیانی که توانسته اند نمره بالایی در آزمون ال ست (LSAT) بدست آورند در نهایت عملکرد بهتری در کلاسهای درس حقوق و کسب معدل بالاتر داشته اند.

آزمون ال ست (LSAT) برای اولین توسط فرانک بولز (Frank Bowles) که مسئول پذیرش تحصیلی دانشجویان حقوق در دانشگاه کلمبیا بود معرفی شد. او به دنبال راهی بود تا بتواند استراتژی رضایت بخش تری برای جذب دانشجویان حقوق پیدا کند و تنها بر معدل و نمره کلاسی اتکا نشود.

بعدها دانشکده حقوق هاروارد و دانشگاه یل (Yale) نیز به این فرآیند پیوسته و طراحی جدید و موثرتری برای آزمون ال ست (LSAT) ارائه نمودند. آزمون ال ست (LSAT) در ماه های ژانویه، مارچ، جون، جولای، سپتامبر و اکتبر و نوامبر برگزار می شود. بر اساس آمار ارائه شده توسط موسسه LSAC در سال 2012 تعداد 129900 داوطلب در این آزمون ثبت نام کرده و این تعداد در سال بعد 16% کاهش داشت.

در سال های بعد نرخ مشارکت در این آزمون به صورت متغیر در محدوده 130 هزار شرکت کننده سالانه افزایش و کاهش داشت است. همانطور که پیشتر بیان کردیم، آزمون ال ست (LSAT) در حدود 3 ساعت و 30 دقیقه است که شما می بایست در قالب آن به 99 تا 102 سوال چند گزینه ای پاسخ دهید. آزمون ال ست (LSAT) شامل بخش های زیر است:

استدلال منطقی (Logical Reasoning): آزمون ال ست (LSAT) شامل دو بخش استدلال منطقی است که برای ارزیابی قدرت تجزیه و تحلیل داوطلبان طراحی شده است. هر یک از بخش های استدلال منطقی در آزمون ال ست (LSAT) شامل 24-26 سوال چند گزینه ای است که معمولا با یک متن کوتاه یا چند جمله آکادمیک شروع می شوند. سوالات این بخش از داوطلب درخواست می کند که فرض نگارنده یا طراح سوال را حدس بزنند و یا نتیجه گیری متفاوتی نسبت نویسنده متن ارائه کنند. این بخش از آزمون به قدرت نتیجه گیری، استدلال و تحلیل بسیار بالایی نیاز دارد.

درک مطلب متون (Reading Comprehension): بخش درک مطلب در آزمون ال ست (LSAT) شامل چهار متن 400-500 کلمه ای است که از هر متن 5-8 سوال پرسیده می شود و مجموعا در این بخش به 26-28 سوال است که در زمان تقریبی 35 دقیقه به آنها پاسخ می دهید. هیچ پیشبینی مشخصی از نوع سوالات و متون آنها وجود ندارد ولی طراحان نشان داده اند که به متون حقوقی و اجتماعی علاقه زیادی دارند.

در سال 2007 بر اساس نظر موسسه LSAC یکی از متون بخش درک مطلب حذف شد و بجای آن سوالات متون مقایسه ای جایگزین شد که در آن دو متن کوتاه ولی مشابه با تفاوت های جزئی به داوطلب داده می شد و از وی سوالاتی مرتبط با آن پرسیده می شد.

بازی منطق (Logic Game): این بخش از آزمون که بسیار شبیه به استدلال ریاضی در آزمون GRE و GMAT است به دنبال قدرت تجزیه و تحلیل ریاضی در شما است. در این بخش سوالات از نوع هوش است و از داوطلب درخواست می شود تا با توجه به اطلاعات ارائه شده، جواب صحیح را انتخاب کنند.

برای مثال از داوطلب پرسیده می شود "اگر 10 نفر در یک مهمانی حضور داشته باشند و 5 نفر آنها از مهمانی خارج شوند و دوباره 15 نفر به مهمانی اضافه شوند و مجددا 11 نفر خارج شوند و...... در نهایت چند نفر در مهمانی حضور دارند" البته این سوال شاید یک سوال ساده در مجموعه آزمون ال ست (LSAT) به نظر برسد و قطعا سوالات ریاضی دشوارتر از این نیز به داوطلبان داده خواهد شد. در مجموع سوالات به دنبال درک مطلب، قدرت تحلیل ریاضی و سنجش هوش ریاضی شما هستند.

قسمت آزمایشی بدون نمره: این بخش از آزمون ال ست (LSAT) همواره وجود داشته است و نمره ای به آن اختصاص داده نمی شود. در گذشته یکی از سه بخش قبلی به عنوان آزمایشی در نظر گرفته میشده است ولی در حال حاضر بعد از سه بخش اصلی آزمون نوبت به بخش آزمایشی میرسد که البته نمره ای به آن تعلق نمی گیرد. هدف از طراحی این بخش، تحقیق و توسعه آزمون برای سوالات آینده است.

بخش انشاء (Writing): آخرین بخش از آزمون ال ست (LSAT) به انشاء اختصاص دارد که همانند بخش قبلی به آن نمره ای داده نمی شود. دو موضوع به شما داده می شود و از شما درخواست می شود که یک انشاء حداقل 400-500 کلمه ای در مورد یکی از موضوعات به انتخاب خودش بنویسد.

همانطور که گفته شد این بخش از آزمون نمره ای ندارد اما زمانی که موسسه بخواهد نمره شما را در اختیار دانشگاه مقصد قرار دهد، متن انشایی که نوشته اید را برای آنها خواهد فرستاد تا خود دانشگاه ارزیابی کار شما و در نهایت پذیرش تحصیلی را پیگیری کند. بر اساس تحقیقات انجام شده 67% از موسسات و دانشگاه های حقوق، از متن انشاء داوطلبان برای بررسی و ارزیابی کیفیت آنها استفاده می کنند.

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید



:: برچسب‌ها: آزمون ال ست (LSAT)، آزمون ال ست، LSAT ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی
  • بررسی تاثیر رضایت مجنی علیه در جرائم علیه اشخاص
  • زنان بزه دیده در دو نظام کیفری ایران و انگلستان
  • تحلیل مبنای دیه
  • استرداد مجرمین
  • بحث پیرامون جرائم احتکار و گران فروشی
  • قضا زدایی و جایگاه آن در نظام کیفری ایران
  • حمایت کیفری از صغار در قوانین ایران
  • سالم سازی محیط
  • بررسی تطبیقی ماده واحده قانون احترام به آزادی های مشروع و حفظ حقوق شهروندی
  • صلاحیت دادگاه های نظامی ایران
  • مطالعه تطبیقی جرائم مطبوعاتی در حقوق ایران، مصر و لبنان (اهدایی)
  • جرائم موسسات پولی و اعتباری غیر بانکی در حقوق ایران
  • وندالیسم در سیاست کیفری ایران
  • بررسی مجازات های اجتماعی در پرتو اسناد بین المللی و لایحه قانون مجازات های ….
  • قرار نظارت قضایی؛ از مبانی تا جلوه ها (با تاکید بر حقوق کیفری ایران)
  • سیاست جنایی و الگوهای آن در چالش با توسعه نیافتگی و آثار آن با تاکید بر سیاست گذاری جنایی در ایران
  • سیاست گذاری جنایی: مبانی اصول راهبردی و مدل ها PHD
  • خودکشی مساعدت شده پزشکی در حقوق ایران، انگلستان و آمریکا
  • زندان و تاثیرآن در تکرار جرم
  • مطالعه تطبیقی قتل از روی ترحم در حقوق ایران و انگلستان
  • جرائم بر ضد مصالح عمومی مملکت (خیانت –جاسوسی)
  • بررسی حدود اختیارات دادستان (در قانون اصلاح ق.ت.و.ع.۱۳۸۱)
  • بررسی تطبیقی جرم سرقت در حقوق ایران و انگلستان
  • قراردادها در حقوق کیفری ایران
  • سرقت در حقوق جزای ایران، سوئیس- فرانسه
  • مطالعه تطبیقی آزادی مشروط در حقوق ایران و انگلستان
  • جایگاه پرونده شخصیت در نظام کیفری ایران و کانادا
  • موانع قصاص نفس در شریعت اسلام
  • گفتمان سیاست جنایی تقنینی در قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسیله نقلیه موتوری….
  • نقش دادستان در پیشگیری از وقوع جرم: از نظر تا عمل PHD
  • مسئولیت کیفری مقامات مافوق وزیر دستان آنان در حقوق بین الملل کیفری PHD
  • آزادی مشروط زندانیان در حقوق ایران
  • ضابطه مندی اختیارات قضایی در تعیین مجازات در نظام کیفری ایران، انگلستان و مصر PHD
  • شرکت و معاونت در جرم از نظریه قضایی دادگاه های ایران و فرانسه و عقاید علمای حقوق
  • مطالعه ی مقررات (نهاد) دیه از منظر آموزه های بزه دیده شناسی و اصول عدالت ترمیمی
  • وظایف و اختیارات دیوان عالی کشور ایران و مقایسه آن با نهاد مشابه در نظام کیفری انگلستان
  • معیارهای عادلانه دادرسی در اسناد بین المللی و حقوق داخلی
  • ایراد ضرب و جرح عمدی
  • قوانین حاکم بربلیس از صدراسلام تا حکومت اسلا می و مطالعه تطبیقی آن
  • سیاست جنایی تقنینی ایران در قبال بیماران روانی بزهکار-بزه دیده
  • جایگاه قانونی سازمان تعزیرات حکومتی در دادرسی و پیشگیری از جرائم اقتصادی
  • فرآیند تاریخی تدوین و تصویب قانون مجازات عمومی ۱۳۰۴و تحولات بعدی این قانون (۱۳۴۶-۱۳۰۴)
  • تحلیل و بررسی مفهوم فعل حرام از دیدگاه علمی و قانونی (ماده ۶۳۸ق. م.ا)
  • تغییرات حاصله در سیستم قضایی کشور بعد از انقلاب
  • تحقیق راجع به متهمین مختل المشاعر موضوع ماده ۳۶ اخیرالتصویب
  • بررسی تاثیر جنسیت بر ارتکاب جرم
  • اصل شفافیت در حقوق کیفری اقتصادی (اهدایی)
  • شهادت کذب وقسم دروغ و آثار مترتبه برآن ها در حقوق
  • مباشرت و تسبیب در جنایات عمومی
  • پزشکی از راه دور و مسئولیت کیفری ناشی از آن در نظام حقوقی ایران
  • تاثیر مقررات مالی در قرار دادها

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید



:: برچسب‌ها: عناوین پایان نامه های رشته حقوق , حقوق کیفری و جرم شناسی , حقوق جزا و جرم شناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی
  • مطالعه تطبیقی مسئولیت ناشی از خون آلوده در نظام حقوق ایران و فرانسه
  • مطالعه تطبیقی ممنوعیت دارندگان اطلاعات نهانی در رابطه با معاملات اوراق بهادار
  • بررسی فقهی حقوق جزا انتقال بیماری از طریق تماس جنسی،
  • پیوند اعضا و چالش های حقوقی آن
  • جرم معامله متکی براطلاعات نهانی
  • مسئولیت مدنی کارگزاران بورس و فرایند طرح دعاوی مرتبط در مراجع صالحه
  • مقایسه تطبیقی جایگاه حقوقی مدیران شرکت های سهامی در حقوق ایران و فرانسه
  • بررسی فقهی تغییر جنسیت
  • بررسی فقهی، حقوق تخریب محیط زیست
  • ماهیت فقهی جعاله در بانکداری
  • انتقال محکومان در حقوق جزای بین الملل و ایران
  • تحولات تحصیل دلیل در جرم پولشویی با رویکرد به اسناد بین المللی قوانین و مقررات ایران و انگلیس
  • قراین و امارات در حقوق کیفری ایران و انگلیس PHD
  • بررسی تطبیقی مسئولیت کیفری صغار در مذاهب پنجگانه
  • بررسی اختیارات قضات در نظام دادرسی کیفری ایران (قبل و بعد از انقلاب)
  • بررسی تطبیقی جرم کلاهبرداری از شرکت های بیمه در حقوق ایران و انگلستان
  • سیاست جنایی ایران در قبال بزه دیدگان جرائم جنسی به عنف (با تاکید بر فقه امامیه)
  • حمایت کیفری از صغار در برابر جرائم جنسی در نظام حقوقی انگلستان و ویلز
  • ابعاد کیفری حقوق تجارت الکترونیکی PHD
  • اصل برائت و اماره جرمیت
  • حمایت کیفری از محیط زیست
  • معاونت در جرائم مشمول حدود، قصاص و تعزیرات در قانون مجازات اسلامی ایران
  • روش تفسیر در قوانین کیفری و فقه اسلامی
  • روان شناسی در خدمت حقوق جزا
  • جرائم و مجازات های مالیاتی ۵۰سال اخیر برای مودیان و ماموران مالیات و پیشنهاد
  • ماهیت حقوقی –سیاسی تروریسم با تاکید بر جایگاه آن نسبت به ساختارهای قدرت PHD
  • بررسی فقهی-حقوقی و جرم شناختی فرزند کشی
  • بررسی سیاست جنایی ایران و آمریکا در قبال حمایت از کودکان و نوجوانان بزه دیده
  • سیاست جنایی ایران درقبال بزهکاری کودکان و نوجوانان
  • تاثیر جرائم سازمان یافته بر مبانی حقوق کیفری ماهوی PHD
  • قرائت جرم شناختی موازین دادرسی عادلانه
  • فردی کردن مجازات ها درحقوق کیفری ایران
  • دفاع مشروع
  • رویکرد تقنینی و قضایی عرف در نظام کیفری ایران PHD
  • حمایت کیفری ازحق مالکیت بر علایم تجاری
  • دیه و خسارات مازاد بر آن با نگرشی بر قوانین و رویه قضایی
  • تاثیر رضایت مجنی علیه در مسئولیت کیفری
  • حقوق بزه دیده در فرآیند دادرسی کیفری بین المللی PHD
  • هدف از مجازات ها چیست؟
  • تاثیر فعل غیر مادی در ماهیت قتل
  • بررسی قوانین جزایی ایران در پرتو فن آوری اطلاعات
  • بررسی حق دفاع متهم در نظام کیفری ایران
  • جرائم مالی کارمندان دولت ”اختلاس- ارتشاء”
  • مبانی فلسفی حقوق جزا
  • تقلب و دسیسه در امور خدمت وظیفه عمومی
  • تحقیقی پیرامون جرائم مطبوعاتی
  • رابطه علیت در ارتکاب جرم
  • دادرسی روستایی در ایران (خانه های انصاف) و بررسی تطبیقی با دادرسی روستایی در هند
  • مقام زن در اسلام و جایگاه آن در حقوق کیفری ایران
  • وظیفه ضابطان دادگستری و رعایت حقوق فردی
  • جرائم بازرگانی؛ از ماهیت تا پاسخ های کیفری با تاکید بر اسناد بین المللی
  • جرائم و مجازات اخلال کنندگان در تاسیسات گاز کشو

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید



:: برچسب‌ها: عناوین پایان نامه های رشته حقوق , حقوق کیفری و جرم شناسی , حقوق جزا و جرم شناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی

گرایش حقوق کیفری و جرم شناسی :

 

  • جامعه شناسی کیفری، جرم شناسی و حقوق کیفری
  • حقوق جزای بین الملل، آئین دادرسی
  • حقوق کیفری عمومی و اختصاصی
  • عدالت کیفری و پلیس علمی
  • جرم شناسی
  • حقوق بشر
  • موضوعات پیشنهاد شده برای پایان نامه رشته حقوق جزا و جرم شناسی :
  • بررسی شیوه های تامین امنیت فضای تبادل اطلاعات به صورت الکترونیکی
  • مبنای حقوقی برخورد با بدافزارها و ویروس ها
  • مجازات های تعزیری و بازدارنده و تبدیل آن ها در حقوق کیفری ایران
  • شناسایی راهکارهای مقابله با جرائم کلاهبرداری رایانه ای
  • بررسی تطبیقی جایگاه دیوان محاسبات در نظام حقوقی ایران و فرانسه
  • جرائم احزاب سیاسی در حقوق کیفری ایران
  • مسئولیت مبتنی بر تقصیر و برائت پزشک در قبال بیمار
  • بررسی حقوقی ماهیت جرم
  • تحقیقی پیرامون حقوق متهمان در بازجویی های اولیه
  • حمایت کیفری از علائم تجاری
  • نقش اسناد هویتی در پیشگیری از جرائم سازمان یافته
  • استنادپذیری ادله الکترونیکی در حقوق کیفری ایران
  • بررسی مجازات کلاهبرداری سنتی و رایانه ای در نظام حقوقی ایران
  • تبیین ابعاد مجازات در حقوق کیفری اسلام
  • جرائم اقتصادی و پولشویی در تجارت الکترونیک
  • جرائم شرکتی از بعد جرم شناختی
  • مطالعه ای در خصوص جرائم مخابراتی
  • بزه دیده در تعیین کیفر و اعمال آن
  • طبقه بندی مجازات ها در قانون مجازات اسلامی
  • مطالعه ای پیرامون جرائم خُرد در حقوق کیفری ایران
  • آسیب شناسی و مزایای متدهای مختلف ارزیابی خسارت های درد و رنج و ارائه روش مناسب
  • جایگاه و ارزش ادله اثبات دعوی در نظام حقوقی ایران با تاکید بر تاثیر علم قاضی
  • نگاه انتقادی بر نظام عدالت کیفری ایران
  • جرم و عناصر متشکله آن در فضای مجازی با مطالعه نظام حقوق کیفری ایران
  • جرائم علیه میراث فرهنگی به عنوان جزیی از میراث مشترک بشریت
  • تاثیر انگیزه هدف قصد و شخصیت طرفین در ارتکاب قتل در نظام حقوق کیفری ایران
  • بررسی جرائم رایانه ای، بررسی جرائم مربوط به نقض حقوق مالکیت فکری در فضای دیجیتال،
  • بررسی جرائم ناشی از تخلفات سردفتران
  • بررسی جرم زمین خواری در ایران
  • گرایشات مختلف فقه و حقوق (جرم و جزا، خصوصی، بین الملل، تجارت و...)
  • بررسی اتانازی داوطلبانه غیرفعال از منظر حقوق
  • رویکرد اسلام در قبال شبیه سازی انسان
  • اتانازی تقاضای بیمار و خود مختاری
  • سومنا مبولیسم از دیدگاه حقوق کیفری
  • بررسی فقهی– حقوق قرارداد پیش فروش آپارتمان
  • مسئولیت کیفری مسلمان نسبت قتل اهل ذمه
  • قاعده دفع افسد به فاسد و دلالت های حقوقی– جرم شناختی آن
  • مسئولیت جزایی پزشکان از نظر شرع مقدس
  • حقوق موضوعه ایران و حقوق بین الملل
  • حقوق و مسئولیت پرستاران
  • مرگ مغزی و آثارحقوق مترتب برآن مطالعه تطبیقی حقوق بر بیماران
  • تغییر جنسیت و مسائل فقهی فراروی آن
  • مطالعه تطبیقی اهدای جنین از منظر اخلاق و حقوق پزشکی
  • مسئولیت مدنی ناشی از طراحی زیبایی
  • ماهیت حقوق قرارداد رحم جایگزین
  • اصول بنیادین حاکم بر کنوانسیون ارتباط الکترونیکی آنستیرال
  • شبیه سازی انسان از منظر فقه و حقوق جزا
  • رویکرد حقوق بین المللی به شبیه سازی انسان
  • کرامت انسان و پرتو حقوق بین الملل زیست پزشکی
  • بررسی روش های نوین تولید مثل انسان از دیدگاه فقه و حقوق

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید

 



:: برچسب‌ها: عناوین پایان نامه های رشته حقوق , حقوق کیفری و جرم شناسی , حقوق جزا و جرم شناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی

یکی از منابع اصلی برای نگارش هر نوع پژوهشی اعم از مقاله ژورنالی، رساله دکتری و یا پایان نامه ارشد است. یک منبع خوب باید بتواند اطلاعات دقیق و صحیحی برای پژوهشگر فراهم کرده و وی را در مسیر دستیابی به اهداف تحقیقش راهنمایی کند. انتخاب مقاله بیس یکی از مهم‌‌ترین و اصلی‌ترین کارها قبل از انجام هرگونه پژوهشی است که به محقق کمک می کند تا چارچوب و فرآیند انجام تحقیق را به گونه ای کاملا شفاف ترسیم نماید.
یک منبع خوب می‌تواند اطلاعات مهمی از قبیل نحوه پیاده سازی تحقیق، سوالات، فرضیات، چگونگی ارزیابی و سنجش مدل تحقیق، پرسشنامه استاندارد و تست شده، نتایج احتمالی و چگونگی انجام تحلیل های آماری را برای دانشجو شفاف و روشن کند. بسیاری از صاحب نظران مقاله بیس یا Base Paper را اینگونه تعریف می کنند:
یک گزارش علمی و یا مقاله است که توسط پژوهشگران قبلی به چاپ رسیده و محققان در زمان حال برای تکمیل تحقیقاتشان از اطلاعات و مطالب علمی آن بهره می‌برند. باید توجه داشته‌‌باشید که تحقیقات مبتنی بر مقاله بیس نباید محتوای کپی کاری شده و تکراری ارائه نمایند بلکه از اطلاعات و چارچوب آن برای کشف مفاهیم و ابعاد جدید بهره ببرند.
برخی از دانشجویان سعی می‌کنند مفاهیم، فرضیات، مدل، روش تحقیق و تمامی جنبه های کاربردی مقاله بیس را در تحقیق خودشان گنجانده و نتایج آن را مجددا ارزیابی کنند که این امر در نهایت موجب دوباره کاری و از بین رفتن ارزش تحقیق‌شان خواهد شد. اما پیش از آنکه به چگونگی استفاده از مقاله بیس و نحوه استخراج داده های آن بپردازیم لازم است که شما را با نحوه ارزیابی و انتخاب آن آشنا کنیم. به طور کلی قبل از انتخاب یک مقاله بیس باید نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

روایی و پایایی: یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب مقاله بیس بررسی روایی و پایایی نتایج و یافته های تحقیق است. پیش از آنکه نتایج را بررسی کنید، روش تحقیق و فرآیند انجام آن را مورد بررسی قرار دهید تا دریابید انحراف و نقصی در انجام آن وجود دارد یا خیر. البته بررسی روش تحقیق و تحلیل های آماری در یک مقاله از دید انتقادی کار بسیار دشواری بوده و نیازمند تسلط به علم آمار و نرم افزارهای آماری است که می‌توانید در این زمینه از نظر یک کارشناس و یا استادتان بهره ببرید.
روایی و پایایی در روش تحقیق و نتایج یک پژوهش از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورت وجود هرگونه مشکل در آن می‌تواند یافته‌های شما را به انحراف برده و زحمات شما را بی نتیجه باقی بگذارد. البته انتخاب مقالات بیس از ژورنال های معتبر و با ایمپکت بالا می‌تواند تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرده و نگرانی ها در مورد پایایی و روایی تحقیق را از بین ببرد چرا که داوران و سردبیر ژورنال قبل از چاپ هر مقاله‌ای، سعی می‌کنند این موارد را به دقت مورد بررسی قرار دهند.
طراحی تحقیق: یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته هر پژوهشی نحوه ارزیابی و اندازه‌گیری فاکتورهای تاثیر گذار در تحقیق است. برای اینکه بتوانید یک تحقیق را به درستی مدیریت کرده و نتایج مطلوبی از آن بدست آورید باید طراحی دقیقی در مورد نحوه پیشرفت و اندازه گیری فاکتورها ایجاد نمایید. فرض کنید قصد دارید تاثیر بیماری COVID-19 را بر رفتار خرید مصرف کنندگان صنایع لبنی در کشور بسنجید. چطور می‌خواهید تاثیر این بیماری را بر رفتار خرید مطالعه کنید؟
آیا رفتار خرید فاکتورهای ویژه ای دارد؟ آیا رفتار خرید در صنایع لبنی با صنایع دیگر متفاوت است؟ چه مصرف کنندگانی جامعه هدف شما هستند؟ و بسیاری از سوالات دیگر که نقش بسیار مهمی در طراحی تحقیق دارند. بنابراین قبل از انتخاب مقاله سعی کنید دریابید که آیا طرح تحقیق در مقاله بیس با طرح مورد نظر شما چقدر شباهت و تفاوت دارد.
آیا می توانید طرح تحقیق را در پروژه خودتان پیاده‌سازی و سازگار کنید؟ توصیه می‌شود قبل از انتخاب مقاله بیس سوالات و فرضیات تحقیق خودتان را با طرح تحقیق در مقاله بیس مطابقت داده و به دنبال شباهت‌ها و تفاوت‌ها باشید. در صورتی که ایده‌های ذهنی، سوالات و فرضیات تحقیق شما با طرح مقاله بیس مغایرت دارد از انتخاب آن اجتناب کنید.
مرتبط بودن مقاله بیس: حتما پیش از انتخاب یک مقاله بیس به مرتبط بودن موضوع آن با تحقیق خودتان توجه کنید. در بسیاری از مواقع، دانشجویان تنها به دنبال یک مدل یا فاکتورهای مشترک اقدام به انتخاب مقاله بیس کرده و در نهایت در زمان پیاده‌سازی آن دچار مشکلات جدی می شوند. فرض کنید در مثال قبلی شما یک مقاله بیس با عنوان تاثیر بیماری COVID-19 بر تصمیم‌گیری مشتریان را انتخاب کرده اید.
آیا فاکتورهای مربوط به تصمیم‌گیری با فاکتورهای مربوط به رفتار خرید یکسان هستند؟ آیا هر تصمیم‌گیری لزوما به رفتار خرید منجر می‌شود؟ آیا می‌توان فاکتورهای موثر بر تصمیم‌گیری را در رفتار خرید مورد استفاده قرار داد؟ و بسیاری از سوالات دیگر در همین راستا موجب می‌شود تا دریابید مقاله بیس انتخاب شده تا چه اندازه به کار تحقیقاتی مورد نظر شما مرتبط است. برای برطرف کردن این مشکل و انتخاب یک مقاله بیس مرتبط به پژوهش‌تان نیاز است که مطالعات گسترده‌ای در ارتباط با ادبیات موضوع تحقیقتان انجام داده و متغیر‌های مستقل و وابسته را به درستی شناسایی کنید.
شفافیت در روش تحقیق: یکی از ویژگی‌های مقاله بیس این است که می‌بایست تمامی ابعاد روش تحقیق اعم از گردآوری و تحلیل داده‌ها کاملا شفاف و قابل فهم باشد. شما به عنوان یک پژوهشگر قصد دارید طراحی و ابعاد مختلف تحقیقتان را بر مقاله بیس استوار کنید، بنابراین ضروری است که میزان قابل فهم بودن، اجرایی بودن و شفافیت در روش تحقیق را قبل از انتخاب به دقت مورد بررسی قرار دهید.

بسیاری از دانشجویان در زمان نگارش رساله دکتری و یا پایان نامه کارشناسی ارشد از مقاله بیس (Base Paper) استفاده می کنند و برخی دیگر از آنها ترجیح می‌دهند یک کار منحصر به فرد و با ایده های جدید ارائه دهند. به طور کلی پژوهش‌ها در دو دسته کلی قرار می‌گیرند:
(1) تحقیق تک نگاشت یا Monograph Research: این تحقیقات به نوعی مطالعات اکتشافی و نوین در یک حوزه هستند که مطالب موجود در آن منحصر به فرد بوده و ایده‌های جدیدی را ارائه می‌کنند. این نوع از تحقیقات برگرفته از هیچ مطالعه‌‌ای نبوده و تمامی ابعاد، الگو ها، تعاریف، روش تحقیق و نتایج آن منحصر به نویسنده است.
(2)تحقیقات مقاله بیس یا Paper-Based Research: که مطالب موجود در آن به واسطه جمع‌آوری منابع مختلف تهیه و تدوین می‌شوند. این گونه از مقالات بیشتر جنبه کاربردی داشته و ابعاد جدیدی از یک مقاله چاپ شده در گذشته را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. در زمان استفاده از مقاله بیس در پژوهش مورد نظرتان می‌بایست 3 بخش اصلی را مورد بررسی قرار دهید. اولین بخش که در مقاله بیس باید مورد بررسی قرار بگیرد ادبیات موضوع و نحوه سازماندهی محتوا در این بخش است. هم‌چنین در بخش ادبیات موضوع می‌توانید فاکتورهای مربوط به تحقیق را به درستی استخراج کرده و در تحقیق خود بگنجانید. البته توجه داشته باشید که شما فقط از این محتوا ایده گرفته و مطالب خودتان را به زبانی کاملا جدید و منحصر به فرد ارائه خواهید‌کرد.
پس از استخراج فاکتورهای تاثیرگذار در تحقیق و متغیرهای وابسته و مستقل نوبت به آن رسیده‌است که سوالات و فرضیات مقاله بیس را مورد بررسی قرار دهید. سوالات و فرضیات در مقاله بیس به شما کمک می‌کند که بتوانید مدل منحصر به فرد تحقیقتان را به درستی طراحی کرده و مورد ارزیابی قرار دهید.

سعی کنید فرضیات و سوالات تحقیق خود را از جنبه سازگاری و هماهنگی با مقاله بیس مورد بررسی قرار دهید و نه شباهت و یکسان بودن، که در نهایت بحث سرقت ادبی و پلاجریسم در مورد تحقیق شما مطرح نشود. در نهایت بخش طراحی و روش تحقیق از مقاله بیس مورد استفاده قرار می‌گیرد که به وسیله آن شخص پژوهشگر می‌تواند جامعه آماری، جامعه نمونه، پرسشنامه استاندارد و روش تحقیق را مطابق با ماهیت پژوهش خودش سازماندهی و تدوین نماید.
یکی از توصیه‌هایی که به پژوهشگران می‌شود این است که تا جای ممکن در فرآیند روش تحقیق از پرسشنامه استاندارد استفاده نمایید. معمولا برخی از مقالات به چاپ رسیده در بخش ضمائم اقدام به انتشار پرسشنامه اصلی تحقیق کرده و نتایج آن را به دقت ارائه می‌نمایند. توجه داشته باشید که این پرسشنامه‌ها معمولا به عنوان پرسشنامه‌های استاندارد شناخته می‌شوند، چرا که پیش از این، روایی و پایایی آنها توسط اساتید و داوران مورد بررسی قرار گرفته و نتایج بدست آمده از آنها قابل قبول و کاربردی بوده‌است. بنابراین سعی کنید در تحقیق خودتان نیز یک پرسشنامه استاندارد مستخرج از مقاله بیس را مورد استفاده قرار دهید.

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید



:: برچسب‌ها: مقاله بیس در نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد , مقاله بیس در نگارش رساله دکتری , مقاله بیس برای نگارش و تدوین رساله دکتری , مقاله بیس یا الگوی تحقیق , جستجوی مقاله بیس ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی

فلسفه انتخاب مقاله بیس از آن جا نشات می گیرد که قبل از انتخاب موضوع، مقاله پایه ای در نظر گرفته شود که ساختار آن پژوهش را از ابتدا تا انتها مشخص کرده باشد. یک مقاله بیس خوب به پژوهشگران کمک می کند تا برای مشخص کردن ساختار و طرح پژوهش یا مقاله خود از آن استفاده کنند.
در واقع یک مقاله بیس مناسب مشکلات احتمالی در هنگام نگارش طرح پژوهشی و پروپوزال، پایان نامه یا مقاله را برطرف خواهد کرد. یک مقاله بیس مناسب یک مرجع دست اول به شمار می رود که روند حل یک مسئله را مشخص ساخته و حل یک معما را برای پژوهشگر راحت تر کرده است. در حال حاضر در بسیاری از دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی در هنگام ارائه عنوان پژوهش، پژوهشگران ملزم به ارائه مقالات بیس یا پایه نیز می باشند.
چرا که مقاله بیس ساختار و روال فرایندی یک پژوهش را مشخص کرده است. اما یکی از مشکلاتی که برای پژوهشگران در هنگام انتخاب مقاله بیس رخ می نماید نداشتن سنجه ها و ملا ک های دقیق برای انتخاب یک مقاله بیس مناسب است.
برای یافتن مقاله پایه مناسب و کارا بهتر است جستجوی خود را حساب شده و با مهارت کافی انجام دهیم تا به نتیجه مطلوب تری برسیم. در واقع برای انجام این کار مقدمات و ملزوماتی هست که بهتر است لحاظ شوند. توجه به تک تک کلید واژه ها در عنوان جستجو ضرورت دارد و گاهی کلمات کلیدی معادل هم می توانند جایگزین کلمات اصلی در جستجوی ما باشند.
ترکیب کلمات کلیدی با هم به طور درست و موثر نکته دیگری است که باید توجه کافی به آن لحاظ شود و در واقع نوع ترکیب بندی روی نتیجه جستجوی ما موثر است.
موتور جستجوی انتخابی می تواند موتورهای مختلفی باشد از جمله google و bing و...و نتایج این جستجوها در موتورهای مختلف الزاما یکی نیستند. نوع جستجو و مهارت وب گردی خود نکته ظریف دیگری است.
تسلط شما به مبحث مورد جستجو و کلید واژه های آن از دیگر مهارت های موثر این مقوله است. کنجکاوی زیاد و دقیق و مشورت با اصحاب فن در مورد کلید واژه های مورد جستجو بسیار مفید و سودمند است. تسلط به زبان انگلیسی یا زبانی که در بستر آن وب گردی می کنید نیز مبحث خیلی مهمی است. تیز بودن چاقوی شما همان به روز بودن ابزارهای سخت افزاری و نر افزاری شماست که بهتر است در این مورد با آن تعارف نکنید و حتما چاقوی شما تیز باشد.
در ذیل اشاره ای به سنجه ها و ملاک های مناسب برای انتخاب مقاله پایه خواهیم داشت:
۱- ابتدا به این نکته توجه کنید که مقالاتی را باید انتخاب کنید که در پایگاه های علمی معتبر آرشیو شده باشند. اشتباهی که برخی از پژوهشگران مرتکب می شوند این است که با مراجعه به گوگل یا وب سایت های غیر معتبر به دنبال مقاله بیس گشته و به سرعت یک مقاله نامطلوب و غیر علمی را به عنوان مقاله پایه انتخاب می کنند. باید به این نکته اشاره کنیم که اساتید و گروه های آموزشی شما به خوبی به پایگاه های معتبر آشنا هستند و در صورتی که مقالات از این پایگاه ها نباشند آن ها را نخواهند پذیرفت. حتما مقالات بیس خود را از پایگاه های معتبری همچون:
IEEE
JSTOR
Emerald
Springer
Science Direct

Cambridge Journals
و یا همانند آن ها، انتخاب فرمایید.
۲- عنوان مقاله ای که انتخاب می کنید نباید حداقل در پژوهش های داخلی به صورت مقاله یا پایان نامه انجام شده و ثبت شده باشد. برای این کار بعد از انتخاب عنوان به سایت ایران داک و حتی گوگل مراجعه کنید و عنوان خود را در آنجا چک کنید تا قبلا کار نشده باشد.
۳- حتما به سال نشر مقاله بیس توجه کنید. مقاله ای را انتخاب کنید که حداکثر دو سال با زمان فعلی فاصله داشته باشد . به عبارت دیگر سال مقاله بیس هرچه قدر جدیدتر باشد امکان پذیرش آن از سوی استاد راهنما و مشاور بیشتر خواهد بود.
۴- حتما به این نکته توجه کنید که داده های مقاله بیس انتخابی در داخل کشور نیز قابل گردآوری باشد یا امکان انجام آن در داخل نیز وجود داشته باشد. برای این کار دقت کنید داده های مقاله یا در دسترس می باشد و یا اینکه به لحاظ ساختار امکان انجام آن در ایران وجود داشته باشد.
۵- در رشته هایی که گردآوری داده ها با پرسشنامه صورت می گیرد سعی کنید پرسشنامه ها در مقاله ضمیمه شده باشد یا اینکه پرسشنامه های استفاده شده در مقاله بیس از مقالات دیگر قابل استخراج باشد. یعنی به شکلی نباشد که پرسشنامه های مقاله بیس به هیچ وجه یافت نشود.
۶- فرایند طی شده در تحقیق یعنی اهداف، مدل مفهومی، نحوه شبیه سازی، نرم افزار استفاده شده و نحوه گردآوری داده ها در مقاله مشخص شده باشد. این کار طی فرایند پژوهش را برای شما آسان و ممکن خواهد کرد و از مشکلات متعدد رها خواهد ساخت.

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید

 



:: برچسب‌ها: مقاله الگو , مقاله پایه , مقاله الگوی انجام تحقیق , مقاله بیس در نگارش پروپوزال ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی

مقاله بیس به پژوهشی معتبر، جدید و استاندارد گفته می‌شود که قبلا توسط پژوهشگر یا پژوهشگران دیگری در سطح یک مقاله علمی انجام شده است و می‌تواند پایه و اساس یک پژوهش علمی معتبر قرار گیرد.

مقالات بیس به دلیل برخورداری از ساختاری کامل از نظر پژوهشی می‌توانند پژوهشگر را در انجام مراحل تحقیق خود راهنمایی نمایند و به عنوان نقشه راهی برای وی باشند. از آن جایی که در مقاله بیس پژوهشگر مدل تحقیق و متغییر های تحقیق را می‌ببیند به راحتی می‌تواند به منابع ارزشمندی که پژوهش گر قبلی از آن ها استفاده کرده دست یابد. حتی با در اختیار داشتن مدل تحقیق می توانید نام پایان نامه خود را کمی متفاوت تر از عنوان مقاله ای که مدل تحقیق شما در آن است انتخاب کنید .

ویژگی های مقاله بیس و انتخاب آن

مقاله بیس باید خصوصیاتی داشته باشد که از طریق آن محقق بتواند به راحتی کارها و روش های تحقیقاتی محققان قبلی را درک کرده و در تحقیق جدید اجرا نماید. از طرف دیگر مقاله بیس باید حتما دارای مدل پژوهشی و فرضیه باشد تا با مطالعه آن بتوان به جزییات کار انجام شده پی برد.

مقاله بیس از چند نظر دارای اعتبار است:

1- قبلا توسط داوران مجله یا ژورنالی که آن را منتشر کرده است مورد داوری و ارزیابی قرار گرفته است و از این نظر قابل اعتناست.

2- یافته ها و نتایج مقاله بیس انتخاب شده می تواند ارائه کننده ایده های جدید پژوهشی باشد.

در انتخاب مقاله بیس سعی کنید:

1- مقاله بیس انتخابی شما بهتر است جدید باشد زیرا مقاله هایی که تاریخ انتشار آن ها قدیمی است احتمالا بیشتر مورد کاوش قرار گرفته اند (اکثر استادان هم تاکید دارند که تاریخ انتشار مقاله قدیمی نباشد).

2- سعی کنید مقاله ای را به عنوان مقاله بیس خود انتخاب نمایید که دارای مدل مفهومی یا مدل پژوهشی باشد احتمالا شما که اکنون به دنبال یافتن موضوع پایان نامه خود هستید درس روش تحقیق در حوزه علوم انسانی را گذرانده اید در درس مذکور نیز به ساختار مدل در پژوهش ها اشاره شده است.

3- قبلا اشاره شد که بهتر است مقاله شما دارای مدل مفهومی باشد، اگر مقاله ای را انتخاب کرده اید که نویسنده اطلاعات را با پرسشنامه جمع آوری کرده بهتر است سعی کنید در آن سوالات پرسشنامه به نحوی وجود داشته یا اشاره شده باشند. حتی گاهی در صورتی که این بخش به صورت کامل در مقاله شما نباشد می‌توانید با ارسال ایمیلی به نویسندگان مقاله از آنان درخواست راهنمایی و پرسشنامه نمایید. احتمالا محققان با این روش می‌توانند اطلاعات بیشتری در خصوص حوزه تحقیقی جمع آوری نمایند.

4- سعی کنید در انتخاب مقاله بیس حتما از سایت ها و پایگاه های علمی معتبر استفاده نمایید.

به طوری کلی مقاله بهتر است داری ویژگی های زیر باشد:

1- مقاله مدل داشته باشد.

2- مقاله دارای فرضیه باشد.

3- فرضیه ها در مقاله در بخش ادبیات تحقیق مورد بحث قرار گرفته باشند.

4- روش تحقیق در مقاله موجود باشد.

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید



:: برچسب‌ها: مقاله بیس در نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد , مقاله بیس برای نگارش و تدوین رساله دکتری , مقاله بیس یا الگوی تحقیق ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی

پیامدهای حقوقی سرقت علمی
ما قبلاً به‌طور خلاصه به پیامدهای سرقت علمی اشاره کرده‌ایم، اما اگر هنوز متقاعد نشده‌اید که این کار چقدر می‌تواند بد باشد، اجازه دهید به برخی از نتایج سرقت علمی که ممکن است از جنبه قانونی ظاهر شود نگاهی بیندازیم. اگر به‌عنوان سارق علمی دستگیر شوید، عواقب آن شامل اخراج از مدرسه، دانشگاه، شغل و همچنین برای یافتن شغل جایگزین دچار مشکل می‌شوید. همچنین ممکن است به‌طور ناخواسته تعدادی از قوانین کپی‌رایت که برای محافظت از منافع نویسندگان اصلی طراحی‌شده‌اند را زیر پا بگذارید. در این صورت، بر اساس خسارت وارده به نویسنده، با جریمه‌های مالی روبرو می‌شوید.
اگر مشخص شود که نویسنده مذکور درنتیجه سهل‌انگاری شما پولی را ازدست‌داده، یا دیگر نمی‌تواند از اثر اصلی خود استفاده کند، مبلغ جریمه‌های مالی بسیار زیاد می‌شود. کار ممکن به اینجا ختم نشود و حتی ممکن است نویسنده مذکور از شما شکایت کند و به زندان بروید!
بنابراین، قبل از اینکه به سرقت علمی فکر کنید، از خود بپرسید که آیا عواقب سرقت علمی واقعاً ارزشش را دارد؟

پیامدهای سرقت علمی به‌صورت خلاصه
1- سرقت علمی بر نویسندگان تأثیر می‌گذارد
سرقت علمی بسیار فراتر از سرقت ساده یک اثر یا تحقیق است. وقتی کسی تحقیق یا اثر شخصی دیگر را به سرقت می‌برد، فقط اثر او را ندزدیده بلکه شخصیتش را دزدیده، به‌طوری‌که فرد سرقت شده احساس می‌کند که مورد تجاوز قرارگرفته است. سرقت یک اثر ذهنی طولانی‌مدت در شخص مورد تجاوز قرار می‌دهد، حقوق شخصیتی‌اش را نقض می‌کند. باید یادآوری کنیم که حقوق شخصیتی قابل پیگیری نیست، در هیچ دادگاهی کسی نمی‌تواند شخصیت از بین رفته‌اش را جبران کند و تاکنون قانون چارچوب مناسبی برای این موضوع ارائه نکرده است. پس برای جبران چنین خسارتی بسیار تلاش کنید تا شاید بتوانید بخشی از ذهنیت شکل‌گرفته در شخص را برای مدت کوتاهی جبران کنید.
2- سرقت علمی یا کلاه‌برداری از خوانندگان
سرقت علمی پایه‌های دانش را تهدید می‌کند. سرقت علمی با خودداری از دسترسی خوانندگان به منابع اصلی، پایه‌های علم اصیل را از بین می‌برد.
3- سرقت علمی حقوق آینده نویسندگان را نقض می‌کند
هنگامی‌که ایده از نویسنده دزدیده می‌شود، علاوه بر اینکه تحقیقش دزدیده‌شده، نتایج و اثرات تحقیقاتش نیز دزدیده می‌شود. علاوه بر این نویسنده به‌جای اینکه وقت بر روی تحقیقاتش بگزارد باید وقتش را صرف اثبات سرقتی که از وی شده کند.
در این مورد، اگر مطلب نویسنده قبلاً چاپ‌شده باشد می‌تواند به آن استناد کند اما اگر چاپ‌نشده باشد باید نسخه خطی تحقیقش را ارائه دهد که اثبات آن به‌مراتب وقت و هزینه بیشتری از وی می‌گیرد، این در مورد نویسندگان باسابقه مطرح می‌شود که بعد از تلف شدن وقت و هزینه از سمت قربانی، بتواند خسارت برای سرقت مطالبه کند.
این موضوع برای نویسندگان جوانی که فقط نتایج اولیه را در یک کنفرانس ارائه کرده‌اند یا نویسندگان همکارشان ناصادق هستند، متفاوت است. در چنین مواردی، قربانی اغلب از موضوع خود (پس از ماه‌ها یا حتی سال‌ها مطالعه) دست می‌کشد و درنتیجه علم را از مهارت‌های خود محروم می‌کند.

4- سرقت علمی باعث ایجاد تفکر ساختگی می‌شود
به‌ندرت پیش می‌آید که یک سارق علمی، از یک کپی پیست ساده برای سرقت استفاده کند، معمولاً سارقان باتجربه، یک اثر را از چندین محقق به سرقت می‌برند و باهم ترکیب می‌کنند و حتی مطالبی که واقعی نیستند را از خودشان وارد اثر ترکیب‌شده می‌کنند به‌طوری‌که معنای متفاوت و جدید به واقعیت می‌بخشند که این کار اثرات جبران‌ناپذیری باقی می‌گزارد.
5- سرقت علمی سیستم را فریب می‌دهد
هیچ‌کس بیش از 24 ساعت در روز فرصت ندارد. اگر بدانید که تولید یک تحقیق مناسب چقدر طول می‌کشد، تعداد انتشارات در رزومه‌های برخی محققین شمارا شگفت‌زده می‌کند! سرقت علمی باعث طولانی شدن لیست تحقیقات و مقالات منتشرشده در رزومه شخص می‌شود و هنگامی‌که کمیسیون‌های ارتقاء یا شرکت‌هایی که نیرو استخدام می‌کنند و ملاکشان مقدار مقالات چاپ‌شده است، رزومه را با تعداد بالای مقاله ارائه می‌دهند؛ و این‌گونه است که به نفع شخص متقلب که سرقت کرده است و به ضرر نویسنده اصلی و نویسندگان صادق می‌شود. حتی اگر از دیگران سرقت نکنند و از مقاله خود سرقت کنند و تعداد چاپ تحقیقات خود را با این روش بالا ببرند، بازهم کلاه‌برداری کرده‌اند.
6- سرقت علمی تحقیقات شلخته به وجود می‌آورد
سرقت علمی به‌تدریج اعتماد نویسندگان را از بین می‌برد، شخصی که سرقت علمی را برای مدت طولانی انجام دهد، این کار برای او به‌ندرت تبدیل به یک اعتیاد می‌شود. در همین زمان است که او در کارهایش بی‌احتیاطی بیشتری می‌کند، یکی از اثرات سرقت علمی به وجود آمدن مطالب غیرواقعی بود، وقتی بی‌احتیاطی وارد شود، همان مطالب غیرواقعی تبدیل به تحقیقات شلخته غیرواقعی می‌شود و در اینجا مرز بین تحقیقات واقعی، غیرواقعی و شلخته برای افراد عادی و دانشجو یا محققان کم‌تجربه می‌شود.
7- سرقت علمی مانع از تأثیر مقالات علمی می‌شود
یک افسانه همیشگی این است که مقالات علمی نگهبان دانش دانشگاهی باقی می‌مانند. رولند چهار کارکرد اساسی مقالات علمی را شناسایی می‌کند که در محیط علمی بر روی آن‌ها اتفاق‌نظر گسترده‌ای وجود دارد
• انتشار دانش
• بایگانی کردن قوانین دانش
• کنترل کیفیت نشریات
• نسبت دادن اعتبار و رتبه‌بندی نویسندگان
این مقالات برای دانشگاه‌ها ضروری هستند.
جامعه بر اساس طبقه‌بندی این دانشگاه‌ها، محققانی که برای استخدام در یک موسسه مناسب هستند یا مثلاً مدیر آزمایشگاه‌ها یا مراکز تحقیقاتی هستند، استخدام می‌کنند.

8- سرقت علمی بدترین چیزها را در افراد به ارمغان می‌آورد
رسوایی‌های سرقت علمی بر افرادی که متقلب نیستند و حتی کسانی که ممکن است کاملاً بی‌خبر از همه‌جا باشند، نیز تأثیر می‌گذارد. اثرات سرقت علمی حرفه‌ی آن‌ها و خودشان را بدنام می‌کند.
افرادی که چند تحقیق و مقاله ضعیف منتشر کرده‌اند، مشکوک به سرقت علمی می‌شوند. این موضوع برای کسانی که دارای موقعیت‌های عالی علمی، سیاسی یا مذهبی هستند بدتر است. ممکن است سرقت علمی اثبات‌شده حتی توسط غیر دانشگاهیان انجام‌شده باشد. اگرچه کسانی که مجوز این کار را ندارند نمی‌توانند قانوناً سرقت علمی را اثبات کنند اما با پیشرفت اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، به‌راحتی اخبار سرقت پخش می‌شود و تمام کسانی که به‌نوعی با سارقان علمی همکار بوده‌اند ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند.

9- سرقت علمی به مؤسسات آموزشی آسیب می‌زند
طی نظرسنجی‌ای که اخیراً توسط یک دانشجو انجام شد، 37 درصد از پاسخ‌دهندگان، قربانی اصلی سرقت علمی محققان را، دانشگاه و اعتبار آن اعلام کردند. به گفته این پاسخ‌دهندگان، اعتبار و وجهه عمومی سیستم آسیب می‌بیند زیرا وقتی رسانه‌ها سرقت علمی را افشا می‌کنند، به همه ذینفعان دانشگاهی، حتی آینده شغلی دانشجویان آن آسیب می‌رساند. امروزه، رسانه‌های اجتماعی اغلب سریع‌تر از هیئت‌های تحقیق رسمی عمل می‌کنند، حتی زمانی که این هیئت‌ها تلاش می‌کنند به مواردی که پیش می‌آید رسیدگی کنند.
10- مبارزه با سرقت علمی هزینه‌بر است
هر دانشگاهی که تصمیم به مبارزه با سرقت علمی بگیرد، ابتدا باید یک کمیسیون تحقیق تشکیل دهد. تحقیقات احتمالاً طولانی و پرهزینه خواهد بود. امروزه هیچ‌کس از هزینه واقعی چنین تحقیقاتی که شامل حق‌الزحمه وکلا و سایر بازرسان، زمان تلف‌شده توسط همه دست‌اندرکاران، هزینه‌های شهرت و غیره می‌شود، نمی‌داند. به‌عنوان‌مثال، در یک مورد کلاه‌برداری علمی در لوکزامبورگ، متخصصان هر رشته، عملکرد همه همکاران مظنون سرقت علمی را بررسی کردند.

ادامه دارد...


https://www.goftino.com/c/V8gUw6
گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید



:: برچسب‌ها: پلاجرسیم، پلاجریزم، تشابه جویی، تشابه جویی در مقالات علمی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی

پیامدهای منفی سرقت علمی برای دانشجویان! این یک سؤال طلایی است؛ اگر سرقت علمی کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ مانند همه جرائم، برای اینکه پیشگیری جدی گرفته شود، مجازات باید قوی باشد و در مورد سرقت علمی واقعاً می‌تواند بسیار شدید باشد، اما سرقت علمی چه عواقبی برای دانشجویان دارد؟ خوب، در صورت اثبات سرقت علمی، دانشجوی می‌تواند از دانشگاه اخراج شود، کارش را از دست بدهد یا حتی ممکن است با امکان پیگرد قانونی، با یک سری جریمه یا مجازات روبرو شود.
علاوه بر این، آنچه بسیاری از دانشجویان به آن توجه نمی‌کنند این است که اگر در دانشگاه کسی متوجه عمل سرقت علمی‌شان نشود، دیگر همه‌چیزتمام است و بعد از گرفتن مدرکشان دیگر کسی متوجه این موضوع نمی‌شود. درصورتی‌که سرقت علمی می‌تواند به برنامه‌های بلندمدت آن‌ها صدمه بزند که عواقب آن می‌تواند خیلی بدتر از دانشگاه است. همه دانشجویان دارای سوابق تحصیلی هستند و مؤسسات می‌توانند آن‌ها را بررسی کنند. به‌عنوان‌مثال، اگر فردی در حال کار بر روی یک پروژه تحقیقاتی باشد حتی باوجوداینکه در این کار، مرتکب سرقت علمی نشود اما با بررسی سوابق تحصیلی این فرد و اثبات سرقت علمی، تمام زحمات این فرد از بین برود، اخراج شود و حتی ممکن است تا مدت زیادی در هیچ پروژه دیگری نتواند شرکت کند. تعدادی از مشکلاتی که سرقت علمی برای یک فرد ممکن است به وجود آورد را می‌توانید در زیر بخوانید:
• عدم امکان درخواست برای دوره‌های دیگر در مؤسسات دیگر
• متوقف شدن از پیشرفت به دوره‌های کارشناسی ارشد یا دکترا
• تأثیر شدید بر اهداف شغلی و پتانسیل درآمد مادام‌العمر بدون شک، دانشگاه‌ها در برابر متخلفان، مجازات سنگینی اعمال می‌کنند و در این مورد بسیار جدی هستند.
هر دو دانشگاه آکسفورد و هاروارد، دو تا از معتبرترین دانشگاه‌های جهان، به‌وضوح تصریح می‌کنند که سرقت علمی، عمدی یا تصادفی، هرگز قابل‌قبول نیست. تمام مطالبی که در کار خود استفاده می‌کنید، خواه از دست‌نوشته‌ها، چاپی یا وسایل الکترونیکی باشد، باید با ذکر منبع باشد. پیامدهای منفی سرقت علمی برای محققین! به‌طور طبیعی، به‌عنوان یک دانشجو، در تلاش برای محافظت از آینده شغلی خود، می‌خواهید از سرقت علمی اجتناب کنید، اما ممکن است شغل شما تحقیقاتی باشد که انجام می‌دهید.
محققان در سراسر جهان همیشه کارهای دیگران را می‌خوانند، خلاصه می‌کنند و یادداشت‌برداری می‌کنند، بااین‌حال، اگر فراموش کنید کارهای دیگران را بدون ذکر منبع استفاده کنید، باید خودتان را برای شکست آماده کنید. همین را می‌توان در هنگام استناد به کار خود نیز گفت. سرقت علمی می‌تواند استفاده مجدد از کلماتی که در مقالات تحقیقاتی قبلی نوشته‌اید و آن‌ها را به‌عنوان آثار جدید معرفی می‌کنید باشد.
این عمل بسیار غیرحرفه‌ای تلقی می‌شود و در صورت اثبات، عواقب آن می‌تواند صدمات قابل‌توجهی به شهرت شما وارد کند و اعتباری که در مقالات تحقیقاتی آینده نسبت به شما قائل است کاهش یابد. چه به دلیل سرقت علمی از خود و چه به دلیل سرقت علمی از کار دیگران. عواقب سرقت علمی برای سایر افراد حرفه‌ای چیست؟
اثرات سرقت علمی فقط برای محققی که سرقت علمی را انجام می‌دهد نیست، بلکه خیلی گسترده‌تر است، به این صورت که می‌تواند اعتبار دانشجویان، اساتید و حتی خود دانشگاه نیز زیر سؤال برود و به‌طورکلی ممکن است اطرافیان آن را تحت تأثیر بگذارد بدون آنکه در سرقت نقشی داشته باشند؛ مخصوصاً اگر محقق، در حال کار بر روی یک مقاله دهن پر کن باشد.
با گسترش شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها و به‌صورت کلی‌تر، اینترنت، تنها با زدن یک کلیک می‌توان تمام سوابق یک سیستم بزرگ مثل دانشگاه را به دست آورد که اگر در این سوابق، اثری از سرقت علمی باشد، کل اعتبار سیستم از بین می‌رود. همچنین در اینجا لازم است بگوییم که انجام یک تحقیق خوب بااینکه زمان زیادی طول می‌کشد تا به نقطه‌ای برسد که بتوان آن را به رزومه اضافه کرد؛ که اگر کار خود را سرقت علمی کنید و آن تحقیق یا مطالعه را به رزومه خود اضافه کنید، فوراً نتایج تلاش و تعهد سایر متخصصان و خود را کم می‌کنید.
نکته اصلی این است که خوب باشید. برای جلوگیری از صدمه دیدن دیگران و خراب شدن سابقه‌شان هم که شده، سرقت علمی نکنید.

ادامه دارد...

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید



:: برچسب‌ها: پلاجرسیم , پلاجریزم , تشابه جویی , تشابه جویی در مقالات علمی , تشابه جویی در پایان نامه کارشناسی ارشد , تشابه جویی در پروپوزال کارشناسی ارشد , تشابه جویی در رساله دکتری ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 خرداد 1403 | نظرات ()